Orc Software inbjuder till analytiker- och pressträff den 24 januari

Orc Software inbjuder till media- och analytikermöte samt efterföljande telefonkonferens den 24 januari 2008. VD Thomas Bill och CFO Anders Berg presenterar och kommenterar företagets bokslutskommuniké för 2007.

Analytiker- och pressträff kl 9.00 (på svenska)
Klockan 9.00 hålls analytiker- och pressträff på Orc Softwares huvudkontor på Kungsgatan 36, Stockholm. Anmälan sker till Orc Software på telefon 08-506 477 00 eller e-post ir@orcsoftware.com senast den 21 januari 2008.

Telefonkonferens kl 15.00 (på engelska)
Klockan 15.00 inbjuder bolaget även till telefonkonferens.
Internationella deltagare ringer: +44 (0)20 7162 0125
Svenska deltagare ringer: +46 (0)8 505 201 14
(OBS: Även deltagare från London respektive Stockholm ska slå riktnumret.)
Anmälan till telefonkonferensen sker till Orc Software per e-post ir@orcsoftware.com eller telefon 08-506 477 00 senast den 21 januari 2008.

Powerpointpresentation till telefonkonferensen kan laddas ned från http://www.orcsoftware.com/Company/IR/Presentation.htm

Orc Software (SSE: ORC) är en ledande global leverantör av tekniska lösningar för avancerad derivathandel och marknadskopplingar. Företaget erbjuder teknologilösningar och tjänster till kunder världen över från sina kontor i Europa, Nordamerika och Asien/Australien. Bland Orc Softwares kunder finns ledande investmentbanker, börser, mäklarhus, institutionella investerare, hedgefonder och återförsäljare.

En integrerad del av Orcs teknologi är CameronFIX, den marknadsledande lösningen för elektronisk trading enligt FIX-standarden (Financial Information Exchange protocol). CameronFIX används som konnektivitetslösning av ledande aktörer inom den globala finansbranschen.

Orc Software har kontor i Amsterdam, Chicago, Frankfurt, Hongkong, London, Milano, Moskva, New York, Stockholm, St Petersburg, Sydney, Wien, Zürich och Toronto.

www.orcsoftware.com