Orc Software inbjuder till telefonkonferens den 10 juli

Orc Software inbjuder till telefonkonferens för media och analytiker den 10 juli 2009. VD Thomas Bill och CFO Anders Berg presenterar och kommenterar företagets delårsrapport för januari–juni 2009.

Telefonkonferens kl 14.00 (på engelska) Klockan 14.00 inbjuder bolaget till telefonkonferens. Internationella deltagare ringer: +44 (0)20 7162 0177 Svenska deltagare ringer: +46 (0)8 505 201 14 (OBS: Även deltagare från London respektive Stockholm ska slå riktnumret.) Anmälan till telefonkonferensen sker till Orc Software per e-post ir@orcsoftware.com eller telefon 08-506 477 00 senast den 7 juli 2009. Powerpointpresentation till telefonkonferensen kan laddas ned från http://www.orcsoftware.com/Investor-Relations/Presentations/ Om Orc Software Orc Software (SSE: ORC) är den globala finansbranschens ledande leverantör av lösningar för avancerad värdepappershandel och snabb konnektivitet. Orc har under mer än 20 år försett marknaden med avancerade handelslösningar till marknadsaktörer med höga krav. Företagets lösningar är samlade inom huvudområdena Orc Trading och Orc Connect och erbjuder de verktyg som krävs för att fatta de bästa besluten inom finansiell handel respektive konnektivitet. De erbjuder bland annat starka analysmöjligheter, oöverträffad räckvidd till många marknader, kraftfulla funktioner för automatiserad handel, stöd för avancerad handel med terminer och optioner, extremt låg fördröjning, samt riskhantering. Bland Orcs kunder finns ledande banker, trading- och market making-firmor, börser, mäklarhus, institutionella investerare och hedgefonder. Orc bedriver sin verksamhet med försäljning, kundsupport och utbildning i nära anslutning till världens ledande finansiella marknader från sina kontor i Europa, Mellanöstern och Afrika, Nord- och Sydamerika och Asien-Stillahavsområdet. Mer information finns på: www.orcsoftware.com.