Orc Software inbjuder till telefonkonferens den 11 juli

Orc Software inbjuder till media- och analytiker telefonkonferens den 11 juli 2008.
VD Thomas Bill och CFO Anders Berg presenterar och kommenterar företagets delårsrapport för januari–juni 2008.

Telefonkonferens kl 14.00 (på engelska)
Klockan 14.00 inbjuder bolaget till telefonkonferens.
Internationella deltagare ringer: +44 (0)20 7162 0025
Svenska deltagare ringer: +46 (0)8 505 201 10
(OBS: Även deltagare från London respektive Stockholm ska slå riktnumret.)
Anmälan till telefonkonferensen sker till Orc Software per e-post ir@orcsoftware.com eller telefon 08-506 477 00 senast den 8 juli 2008.

Powerpointpresentation till telefonkonferensen kan laddas ned från http://www.orcsoftware.com/Investor-Relations/Presentations/

Om Orc Software
Orc Software (SSE: ORC) är den globala finansbranschens ledande leverantör av lösningar för avancerad handel med derivatinstrument och snabb konnektivitet. Orc har under mer än 20 år försett marknaden med avancerade handelslösningar till aktörer med höga krav.

Företagets lösningar, Orc Trading och Orc Connect, erbjuder de verktyg som krävs för att fatta de bästa besluten inom finansiell handel. Bland annat erbjuds omfattande analysmöjligheter, oöverträffad räckvidd till marknadsplatser, kraftfulla funktioner för automatiserad handel, avancerad handel med terminer och optioner, extremt låg fördröjning samt riskhantering.

Bland Orcs kunder finns ledande investmentbanker, trading- och market making-firmor, börser, mäklarhus, institutionella investerare och hedgefonder.

Orc erbjuder högkvalitativ kundsupport från sina kontor i Europa, Amerika och
Asien-Stillahavsområdet.

Mer information finns på: www.orcsoftware.com.