Ordförande till Orc Softwares valberedning inför årsstämma 2011 utsedd

Inför Orc Softwares årsstämma 2011 meddelas härmed att Anders Rydin, SEB Investment Management, har utsetts till Ordförande i Orc Softwares valberedning.

Följande valberedning har tidigare bildats i enlighet med reglerna antagna vid årsstämman 2010 och tillkännagivits via ett pressmeddelande den 3 november, 2010:

Anders Rydin, Ordförande (SEB Investment Management)
Kerstin Stenberg (Swedbank Robur Fonder)
Staffan Persson (Zimbrine Holding BV)
Frank Larsson (Handelsbanken Fonder)
Markus Gerdien (Styrelseordförande Orc Software AB)

Årsstämman kommer att hållas i Stockholm den 3 maj.

Aktieägare som önskar komma i kontakt med valberedningen kan göra detta via e-post nominatingcommittee@orcsoftware.com eller via bolagets postadress, Orc Software, Att: Valberedningen, Box 7742, 103 95 Stockholm. För att valberedningen ska kunna behandla inkomna förslag på ett konstruktivt sätt bör dessa vara valberedningen tillhanda senast den 4 mars 2011.

Stockholm den 18 november 2010
Orc Software AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Christine Blinke, VP of Marketing & Investor Relations, tel: +46 8 506 477 21

Genom affärsområdet Neonet erbjuder Orc även sofistikerade, neutrala mäkleritjänster till professionella marknadsaktörer, med kunder i över 20 länder. Genom dotterbolaget CameronTec är Orc den ledande leverantören av infrastruktur och snabb konnektivitet för FIX-baserad handel.

Orc Software är noterat på NASDAQ OMX Stockholm (SSE: ORC).
Ytterligare information finns på
www.orcsoftware.com.