Valberedning inför årsstämma 2007 kompletteras

Report this content

Inför Orc Softwares årsstämma 2007 meddelas härmed att Orc Softwares valberedning bildats och kompletterats med ytterligare medlem. Valberedningen ska bland annat arbeta fram ett förslag till styrelse att föreläggas årsstämman 2007 för beslut.

Följande valberedning har bildats och kompletterats med representant från Catella Kapitalförvaltning mot bakgrund av Catellas ökade innehav i Orc Software:

Björn Lind (SEB Fonder)
Magnus Eidemo (Skandia Liv)
Ulf Strömsten (Catella Kapitalförvaltning)
Magnus Böcker (OMX)

Valberedningen har till uppgift att framlägga förslag rörande sammansättningen av Orc Softwares styrelse, styrelsearvode, ordförande vid bolagsstämma, val av revisorer och revisorsarvode.

Valberedningen har sammansatts baserat på de fem största ägarna enligt VPCs ägarförteckning den 31 oktober 2006. I samråd med de fem största ägarna har ovanstående fyra representanter valts.

Årsstämman kommer att hållas i Stockholm den 25 april.

Aktieägare som önskar komma i kontakt med valberedningen kan vända sig till valberedningen på e-post nominatingcommittee@orcsoftware.com eller via bolagets postadress, Orc Software, Att: Valberedningen, Box 7742, 103 95 Stockholm. För att valberedningen ska kunna behandla inkomna förslag på ett konstruktivt sätt bör dessa vara valberedningen tillhanda senast den 31 december 2006.

Stockholm den 13 november 2006

Orc Software AB (publ)