Orderstyrning.se blir partner till Årets Hantverkare och Hantverkargalan

Som en del av expansionen i Sverige har Orderstyrning.se blivit partner till Hantverkargalan och den årliga tävlingen ”Årets Hantverkare” som syftar till att identifiera och hylla Sveriges bästa hantverkare. Tävlingen har snabbt blivit en uppskattat institution inom hantverksbranschen. Den belönar bra kundrelationer och vinnarna utses på den stora Hantverkargalan maj 2017.

Pressmeddelande den 20 december 2016: Hantverkargalan engagerar årligen tusentals måleri-, el-, VVS- och byggfirmor över hela Sverige. Nu har det snabbt expanderande företaget Orderstyrning.se blivit partner till ”Årets Hantverkare”, sida vid sida med företag som BigBag, Movenium och OKQ8, och med Mercedes-Benz och Dorunner som huvudsponsorer.

Orderstyrning.se tillhandahåller ett lättanvänt molnbaserat administrationssystem, där hantverkare samlar order-, fakturering-och tidsrapportering. Den typiska användaren är elektriker, VVS-installatör, målare, snickare, larminstallatör, låssmed, landskapsvårdare och/eller byggföretag.

”Vi har skapat tävlingen från grunden och är väldigt noggranna med vilka partners vi samarbetar med. Orderstyrning.se, som jobbar med att hjälpa hantverkare få ordning på sina orders samt fakturering och materialåtgång, känns helt rätt för oss, eftersom galan syftar till att identifiera och hylla branschens bästa el-, måleri-, VVS- och byggfirmor. Orderstyrning.se kommer komplettera våra övriga partners väl”, säger Martin Dam, projektledare för Årets Hantverkare.

Mårten Ohlin, Sverigechef Orderstyrning.se, säger:

”Årets Hantverkare träffar precis rätt i att nå vår viktigaste målgrupp. Upplägget med tävlingen, där hantverksföretag nomineras och kan vinna det prestigefyllda priset, ger oss möjlighet att exponera och förklara vilken tjänst vi tillhandahåller samt uppvakta många nuvarande och potentiella kunder genom personliga möten på själva  Hantverkargalan. Vi vet att vår produkt fungerar; den sparar tid och pengar för kunden. Vi vet också, att om vi bara får visa och demonstrera fördelarna, vinner vi kunden.”

Orderstyrning.se grundades 2011 i Danmark under namnet Ordrestyring.dk. Idag har företaget cirka 6 000 kunder och tillväxten är enorm. Behovet av tekniska lösningar som möjliggör att ha ”kontoret på fickan” ökar lavinartat. Idag är Orderstyrning.se och deras system integrerat mot bland annat Visma, Ahlsell, Dahl och Solar.

”I takt med att alla har smarta telefoner ökar möjligheten att arbeta mer effektivt med företagsadministration. Orderstyrning ligger helt rätt i tiden. Jag är säker på att det finns ett stort intresse för deras produkter inom målgruppen och vi bjuder dem välkomna som partners till oss”, avslutar Martin Dam.

Årets Hantverkare äger rum 4 maj 2017.

Bakom tävlingen Årets Hantverkare och Hantverkargalan står företaget Dorunner. Dorunner.se är en marknadsplats där besökare hittar kvalitetssäkrade och betygsatta hantverkare och andra tjänsteföretag.

För mer information kontakta:

Mårten Ohlin, Country Manager Sverige, tel. 08-446 820 66, mail: mo@orderstyrning.se

Orderstyrning.se är den moderna lösningen för tidsrapportering och ärendehantering för hantverkare. Vi erbjuder ett komplett paket som ger full överblick över verksamheten. Orderstyrning.se är en helt webbaserad lösning som gör det möjligt att säkerställa kvalitet, registrera tids- och materialåtgång, jämföra priser mellan grossister samt integrera med ERP-system. Allt kan ordnas direkt via en mobil enhet. Ordrestyring.dk grundades i Danmark 2011, där 30 anställda betjänar fler än 6000 hantverkare. Baserat på de snabba framgångarna i Danmark lanserades tjänsten i Sverige 2016 under namnet Orderstyrning.se.

Vi är väldigt noggranna med vilka partners vi samarbetar med. Orderstyrning.se, som jobbar med att hjälpa hantverkare få ordning på sina orders samt fakturering och materialåtgång, känns helt rätt för oss
Martin Dam, projektledare för Årets Hantverkare.
Årets Hantverkare träffar precis rätt i att nå vår viktigaste målgrupp
Mårten Ohlin, Country Manager Sverige