Microsoft TechDays 2010 till Örebro

Nu är det klart att Microsoft TechDays 2010 hamnar i Örebro. Konferensen är Microsofts största IT-evenemang i Sverige med målsättningen att få cirka 1500 deltagare och vänder sig till IT-chefer, tekniker och utvecklare.

Första gången TechDays arrangerades i Sverige var i mars 2009. Att det nu hamnar i Örebro är tack vare ett gemensamt lobbyarbete från Örebro Convention Bureau, Conventum och IT-branschen i Örebro. – Vi är mycket glada att Microsoft nu valt Örebro, säger Björn Pettersson, ordförande i Nethouse Group, som varit en av dem som arbetat med att få mötet till Örebro. – Det har varit ett intensivt arbete på kort tid för att få hit TechDays. Därför har det varit avgörande att vi haft ett mycket bra samarbete med både branschen och Ulf Wahlberg på Conventum, säger Pernilla Körberg Törnqvist, ansvarig på Örebro Convention Bureau. – Det stora intresset och engagemanget som Örebro visat gjorde valet enkelt för oss. Dessutom ger Conventum oss möjligheten att expandera så att ännu fler deltagare och utställare kan mötas vid nästa års konferens, säger Liselotte Isacsson, Audience Marketing Manager och ansvarig för Microsoft TechDays. Totalt väntas ett mycket stort antal svenska och internationella talare till två intensiva dagar på Conventum 23-24 mars nästa år. Utställning och produktlanseringar är andra punkter på programmet som även omfattar nätverkande och branschmingel. PRESSKONTAKT Pernilla Körberg Törnqvist, chef Örebro Convention Bureau, telefon 070-680 61 83 Ulf Wahlberg, Försäljningschef Conventum, telefon 070-670 20 10 MER INFO Örebro Convention Bureau: www.orebrocvb.se Conventum: www.conventum.se Om eventet: www.microsoft.com/sverige/techdays09 PRESSBILDER www.orebrokompaniet.se under länken "press"