Moderaternas Sverigemöte åter till Örebro

I helgen (16-17 mars) samlas 1900 Moderater till Sverigemöte i Örebro. Konferensen vänder sig till alla förtroendevalda liksom föreningsaktiva och andra intresserade. Det är 6e gången sedan 2005 som Moderaterna förlägger ett av sina större möten till Örebro.

-          För Örebro som stad är det en stark bekräftelse på att vi finns i toppen av mötesdestinationer när det regeringsbärande partiet väljer oss, säger Pernilla Körberg Törnqvist, ansvarig för Örebro Convention Bureau.

I samband med Moderaternas möte deltar också över 40 utställare och över 30 journalister. Därmed drar mötet över 1900 personer till Örebro.

-          Vi är stolta över att få förtroendet igen och stolta över att visa upp vårt Örebro som mötesstad, säger Jan Zetterström, ombudsman för Moderaterna i Örebro län. Här fungerar allt ifrån läget till bemötande och mötesanläggning perfekt för en konferens av vår storlek.

Örebro som mötesstad

I Örebro satsar man på ett stärkt värdskap i regi av stadens marknadsföringsbolag Örebrokompaniet. I samband med Sverigemötet vill man få fler att upptäcka Örebros många möjligheter. Örebrokompaniet finns därför på plats med turistbyrå och pressinformation under Sverigemötet. Även på Conventum, Örebros kongressanläggning, är man stolta över att få bevisa sig igen.

-          Att ta emot ett regeringsbärande parti ställer alltid höga krav på bemötande, logistik och säkerhet säger Anders Karlsson, platschef på Conventum. Vi hälsar alla Moderater välkomna och ska göra allt vi kan för att de ska få vara med om sitt bästa möte någonsin.

Andra stora möten i Örebro våren 2012 är: Autoexperten (1000p), Sjuksköterskedagarna (1200p), Barnrättsakademin (600), Microsoft TechDays (2000), Demensdagarna (1000p), Administratörskongressen (800p)

Antal större möten 2011: 28st vilka totalt omsatte ca 95 miljoner

Fakta om Moderaternas Sverigemöte