Stanley Wong blir PR-chef på Örebrokompaniet

Ytterligare en stark marknadsförare tar plats på Örebrokompaniet. Från och med våren 2012 tillträder Stanley Wong som PR- och marknadschef.

- Vi bygger nu om organisationen för att på allvar kunna leda och samordna marknadsföringen av Örebro. Om vi ska öka stadens attraktionskraft så är synlighet i traditionella och sociala medier helt avgörande, säger Sofia Strömberg, VD för Örebrokompaniet

På Örebrokompaniet finns idag en omvittnat stark kompetens inom turism och möten. Här har många års målmedvetet arbete bland annat bidragit till att Örebro idag har en av de högsta hotellbeläggningarna i landet.

- Stanley är en perfekt kombination av entreprenör och kommunikatör. Han har med sina många lyckade och kommunikativa projekt visat att han har vad som krävs för att vara en bra PR-chef, avslutar Sofia Strömberg.

Stanley Wong som har en bakgrund i restaurangvärlden har drivit fram koncept som Shanghai och Wongs. Han har också varit en av initiativtagarna till projekten 26 smaker och Årets Lokala Kock samt dragit igång mässkonceptet Örebro Öl & Whisky Festival på Conventum. Nyckeln till hans framgång har handlat om konsekvent varumärkesarbete och stort genomslag i media.

- För mig är det ett drömuppdrag att få vara med och göra skillnad för varumärket Örebro. Vi har så mycket att vara stolta över och så många berättelser att sprida. Nu blir det min och kollegors utmaning att se till så det händer, säger Stanley Wong.

Stanley som i dagsläget driver företaget Wong Måltid & Marknad inleder sitt arbete på deltid f o m november. Han avslutar sina projekt tillsammans med Karlstad Event AB den sista februari och träder sedan in med full kraft f o m 1a mars 2012. Därmed avvecklar han också sitt företag och sina projekt.

Rekryteringen av Stanley Wong kompletteras med en översyn av den befintliga organisationen. Ett antal medarbetare kommer på sikt att erbjudas tjänster inom marknadsföringsteamet.

Sofia Strömberg VD, Örebrokompaniet
Sofia.stromberg@orebrokompaniet.se