Unikt låtskrivarmöte när internationella House of Songs möter Live at Heart

Det hade knappt gått ett dygn sedan de möttes när de ställde sig på scen för första gången i söndags. För en publik på Sikfors Herrgård visade de nio låtskrivarna och artisterna som är med under det låtskrivarseminarium Live at Heart och House of Songs arrangerar just nu att något speciellt händer när människor från olika kulturer möts.

– Det här kan bli magiskt, säger en exalterad Anders Damberg, grundare av Live at Heart.

Nio låtskrivare/artister från tre olika länder. De har samlats hos John Bark på MuSikfors Kulturhus för att lära känna varandra och skriva musik som senare under veckan kommer framföras på scen under Live at Heart. Under tiden på MuSikfors Kulturhus lever de med helpension och kan under ledning av rutinerade musikerna/producenterna Troy Campbell (Austin, Texas), V Marc Fort, (Austin, Texas) och Michael Blair (Los Angeles/Stockholm) skapa musik och relationer. De har fullt utrustade replokaler och inspelningsmöjligheter till sitt förfogande.

Låtskrivarna/artisterna som deltar är:

Mo Kenney, Kanada

Dylan Guthro, Kanda

Aimee Bobruk, USA

Joel De Luna, Dominikanska Republiken

Tom Levin, Stockholm

Bobby Bengtsson, Karlstad

Anna-Karima Holm, Stockholm

Joacim Dubbelman, Örebro

Linda Sahlberg, Gävle

– Vi har samlat ett fint gäng som tillsammans med riktigt skickliga ledare har världens chans att skapa något unikt, säger Anders Damberg. Jag uppmanar alla som har möjlighet att följa de här artisterna när de ställer sig på scen under Live at Heart.

Tider och platser för spelningar med House of Songs:

Torsdag 5 september 12:00 Våghustorget, Örebro

Torsdag 5 september 19:00 Clarion Hotel, Örebro

Fredag 6 september 18:00 Clarion Hotel, Örebro

Dessutom kommer ledarna, Troy Campbell, V Marc Fort och Michael Blair att delta i seminarier tillsammans med några av deltagarna där historien bakom House of Songs och deltagarnas erfarenheter kommer att diskuteras.

Intervjuer och besök

För intervjuer eller besök, kontakta Anders Damberg, 070-972 12 34.

Live at Heart arrangeras i fyra dagar, 4-7 september. Vi tänker skapa norra Europas största musikälskarfestival, showcase och mötesplats för musikbransch och artister. Ett omfattande program med möten, workshops och konserter. Sveriges svar på SXSW - South by Southwest, Austin, USA? Musiksveriges Almedalsvecka?
Vi kallar det Live at heart.

Anders Damberg
Grundare av Live at Heart