Sverigepremiär för snygg pulsklocka med unikt vibrationslarm

Report this content

Under våren lanserar Oregon Scientific de nya pulsklockorna med vibrationslarm. Vibra-Trainer har en snygg sportig design och finns i både dam- och herrmodell. Dammodellen är anpassad för smalare handleder. Klockan är fylld med tekniska finesser som gör träningen både roligare och effektivare.

Alla, från motionärer till elitidrottare, har nytta av att träna med pulsklocka. Genom att träna inom bestämda pulsintervaller effektiviseras träningen samtidigt som risken för överbelastning försvinner. Unikt för Vibra Trainer är att pulsklockan varnar genom att både vibrera och pipa om gränsvärdena passeras. Då är det dags att antingen öka eller sänka farten. Det blir som att ha en personlig tränare på armen. Med pulsklocka är det också möjligt att skräddarsy träningen för att exempelvis förbättra konditionen eller bränna fett. Tack vare vibrationslarmet går det inte att missa klockans varningssignaler även om man tränar i bullriga miljöer eller med musik i öronen. Signalen från bröstbältet är digitalt kodad, vilket minskar risken för att signalen störs. Det är mycket enkelt att använda Vibra Trainer och att lägga upp ett personligt träningsprogram. Genom att mata in kön, ålder, längd, vikt, hur mycket man tränar och på vilken nivå träningen ska ske, tar pulsklockan fram en rekommenderad högsta och lägsta puls. Efter genomfört träningspass visar klockan hur många kalorier och hur mycket fett som har förbrukats. -o-O-o- - Konsumentpriser SE211 Vibra Trainer Fit Ca 1 200 kr (inkl moms) SE212 Vibra Trainer Elite Ca 1 200 kr (inkl moms) - Introduktionstid: Maj 2005 För ytterligare information kontakta: Mattias Johansson, Oregon Scientific, 0340-62 62 00, mobil 0708-939 666, mattias@ostechnology.se Oregon Scientific AB Honungsgatan 11 432 95 Varberg http://www.oregonscientific.se/ Högupplösta bilder finns att hämta på www.newsonline.se/oregon Tekniska fakta Vibra-Trainer SE211 SE212: • Vibrations- och ljudlarm för pulsmätaren • Automatisk eller manuell inställning av pulsgränser • Mäter kaloriförbrukning • Mäter fettförbränning • Visar aktuell puls eller genomsnittspuls • Smart träningsprogram • Stoppur 99:59’59’’ • Vattenskyddad till 50 meter • HI-Glo bakgrundsljus • Praktisk väska samt cykelfäste medföljer