Nytt starkt management för Örenäs Slott

Report this content

Jonas och Julia Edberg tar över driften för skånska Örenäs Slott. Jonas Edberg, ny vd för driftbolaget, kommer närmast från Hooks Herrgård där han verkat som vd under fem år och ingår i ägarstrukturen. Både Jonas och hustrun Julia har lång erfarenhet av service och mötesindustrin.

Driften av Örenäs Slott med konferens- fest och hotellverksamhet, sköter numera Jonas Edberg som vd och Julia Edberg ansvarar för projektutveckling och renovering. Båda har en lång erfarenhet inom mötes- och upplevelseindustrin. Jonas och Julia har tidigare drivit Familjen Edbergs Hotell med Hooks Herrgård, Aspa Herrgård, Körunda Hotell & Konferens, Starby Kungsgård, Åkerby Herrgård och Ski Lodge Lindvallen.

– Det känns fantastiskt med Örenäs Slotts enorma möjligheter. Läget är oslagbart med ett marknadsområde som sträcker sig över hela Öresundsregionen. Ett befolkningsunderlag på 4,5 miljoner människor inom en och en halv timmes resa, och en underbar mötesmiljö innebär en stor utvecklingspotential, säger Jonas Edberg, vd för Örenäs Slott Hotell & Möten.

Örenäs Slott är en av de större anläggningarna i regionen och unik med sin historiska slottsmiljö och utsikt över Öresund. Konferenslokalerna kan rymma upp till 300 personer för möten och festligheter, hotellet består av 226 bäddar.

– Vi har ett bra läge, unik miljö och logistiskt sett en mycket bra konferensanläggning. Vi kommer med stort engagemang att ta Örenäs Slott till ännu högre höjder genom att paketera intressanta erbjudanden för både effektiva möten till konferensköpare i regionen samt weekendmarknaden. Dessutom kommer vi att tillsammans med fastighetsägaren att investera en hel del både i slottet och i övriga byggnader. Vårt mål är att positionera oss som en av de ledande aktörerna i regionen. Vi är bra i dag men vi kommer att bli ännu bättre i framtiden, säger Jonas Edberg.

Jonas Edberg, vd Örenäs Slott Hotell & Möten, tfn 076-100 28 48

Om Örenäs Slott
Örenäs Slott är ett vackert barockslott från förra sekelskiftet beläget mellan Helsingborg och Landskrona. Örenäs Slott erbjuder en vacker och rogivande fest- och konferensmiljö med magnifik utsikt över Öresund och Ven. Storslaget och vardagsnära, med flexibla lokaler som inspirerar till kreativa möten, kännetecknar Örenäs Slott. Kapaciteten för konferens, bröllop och fest är upp till 300 personer fördelat på 12 olika lokaler. Hotellet har 114 rum med 226 bäddar. Se även www.orenasslott.com

Taggar: