Ny satsning ska underlätta vardagsturer

En shoppingeftermiddag i helgen på andra sidan Öresund? Eller ett teaterbesök en tisdagskväll? Nu gör Øresundsbron en storsatsning på vardagsresandet i regionen.

- Vi vet att många vill göra korta turer och det har vi tagit fasta på, säger Caroline Ullman-Hammer, VD vid Øresundsbron.

Fler och fler danskar och svenskar åker på sin fritid över till andra sidan sundet. På Øresundsbron har man sett en stark utveckling av denna grupp resenärer. Sedan årsskiftet har antalet BroPass-kunder ökat från 240.000 till 269.000.

Nu tar Øresundsbron steget längre och sänker priset för den som vill göra ett kortare besök kvällar och helger på andra sidan. 115SEK per överfart är det pris man som avtalskund betalar med den nya rabatten om man åker fram och tillbaka inom sex timmar.

- Vi vet att många gärna gör kortare turer, för kulturupplevelser, shopping, restaurangbesök och annat. Så då har vi skapat den här möjligheten, för att kunna stimulera de resorna lite extra, säger Caroline Ullman-Hammer, VD för Øresundsbron.

- Sedan några år har vi starkt fokus på fritidskunderna och vi har fått ett fantastiskt gensvar. Hemsidan som vi lanserade i våras, där kunder kan tipsa varandra, är en framgång. Nu känns det bra att kunna gå vidare och erbjuda en rabatt som är vi vet att många efterfrågar, säger Fredrik Jenfjord, chef Försäljning och Marknad vid Øresundsbron.

Den nya rabatten börjar gälla den 1 oktober.

Fakta om SnabbTursrabatt:
Rabatten ges till Øresundsbrons avtalskunder (BroPass, pendlar- och businesskunder). Kunden betalar vanligt avtalspris på utresan, och sedan dras rabatten på tillbakaresan, om den sker inom sex timmar. Rabatten gäller om utresan görs mellan klockan 17-24 vardagar och hela dygnet under helger.

BroPasskunder betalar 115SEK per överfart med rabatten.

Läs mer på http://www.oresundsbron.com/

För mer information, kontakta Fredrik Jenfjord, chef Försäljning och Marknad, +46 40 676 61 95