Tysklandsbiljett ger smidigare resor över bro och med färjor

Øresundsbron och Scandlines gör det enklare för kunder att kombinera bro och färja på turen till eller från Europa. Nu stärks samarbetet med kombinationsbiljetter där resan över Øresundsbron och Scandlinesturen ingår i samma köp.

– Semestern börjar med Øresundsbron och Tysklandsfärjor för många som ska uppleva Europa i sommar. Våra kombinationsbiljetter för bron och färjan i samma köp sätter kundens behov i fokus och gör det smidigare både före och under Europaresan, säger Berit Vestergaard, försäljnings- och marknadsdirektör på Øresundsbron.

Tysklandsbiljetter som kombinerar Øresundsbron med Scandlines linjer Rødby-Puttgarden och Gedser-Rostock kan nu köpas för både ut- och hemresan. Kombinationsbiljetten köps hos Scandlines.

– Köpet inkluderar alla biljetter som behövs för att ta sig till och från Tyskland, vilket gör det ännu enklare att göra sig resklar inför semestern, säger Berit Vestergaard.

Mer information om kombinationsbiljetten finns på Øresundsbrons sajt

resundsbrons betalstation

För mer information: Vänligen ring Øresundsbrons presstelefon på 040-676 61 15 eller mejla press@oresundsbron.com.

Följ nyheter från bron på Twitter @oresundsbron och på LinkedIn.

Øresundsbron är den fasta förbindelsen mellan Sverige och Danmark. Den är 16 kilometer lång och består av en bro, tunnel och den konstgjorda ön Peberholm. Øresundsbron ägs och drivs av Øresundsbro Konsortiet.