Kramnet första triple play-leverantören i Öresundskrafts stadsnät

Kramnet har tecknat avtal med Öresundskraft om distribution av TV, internet och telefoni. Därmed kan Öresundskrafts stadsnätskunder nu välja en leverantör som erbjuder alla tre tjänsterna.

Kramnet erbjuder även sitt TV-utbud till de kunder som tidigare hade FastTv som leverantör, utan att man som kund behöver byta tv-box. 15xx-boxarna startas bara om och 19xx-boxarna sänds till Kramnet för kostnadsfri uppgradering.

– Vi är glada över att nu ha en leverantör som kan erbjuda alla tre tjänsterna, TV, internet och telefoni, till kund, säger Johan Nyström, chef för Bredband på Öresundskraft. Vi arbetar kontinuerligt för att göra utbudet av tjänster i stadsnätet än mer attraktivt. Att kunna erbjuda kunderna Kramnet som en triple play- leverantör är ett naturligt steg i denna utveckling.

Om stadsnätet

Stadsnätet är ett öppet bredbandsnät där Öresundskraft ansvarar för fibernätet och olika tjänsteleverantörer ansvarar för tjänsterna som erbjuds. Utöver TV finns olika internet- och telefonitjänster samt ett flertal företagsanpassade tjänster. Öresundskrafts stadsnät finns i Helsingborg, Höganäs, Bjuv och delar av Åstorp. www.stadenistaden.se

Om Kramnet
Kramnet är en tjänsteleverantör som erbjuder TV, bredband och telefoni till både privat och företagskunder. Vårt fokus är riktat på personlig service och en bra kundrelation samt en ständig utveckling av tjänsterna. Bolaget är baserat i Kramfors med ett stort tjänsteutbud över hela Sverige. Vi nås via 0612-70 10 00 eller www.kramnet.se