Öresundskraft deltar i Earth Hour och släcker ljuset för klimatet

Lördagen den 28 mars 2009 klockan 20.30-21.30 släcker miljontals människor över hela världen ljuset i en manifestation för klimatet. Öresundskraft visar Earth Hour sitt stöd genom att släcka kontors- och fasadbelysning på sina anläggningar i Helsingborg och Ängelholm.

- Som ett led i arbetet med att minska klimatpåverkan deltar vi i Earth Hour och uppmanar medarbetare, kunder och medborgare att göra detsamma, säger Öresundskrafts VD Anders Östlund. Vi är ett energibolag med hjärta och vill bidra till en bättre värld. Vi önskar er alla en mysig lördagskväll!

Earth Hour är en global manifestation för klimatet där vi alla genom en enkel handling, att släcka ljuset under en timme, signalerar till världens beslutsfattare att ta klimatförändringarna på allvar. Städer, företag, organisationer och privatpersoner engagerar sig i Earth Hour. Målsättningen är att över en miljard människor skall delta.

Information om Earth Hour finns på Världsnaturfondens webbplats www.wwf.se.