Redeye: Orexo - Bra förspänt för ännu ett rekordår

Orexo växte försäljning och lönsamhet till rekordnivåer under fjolåret. Vi ser goda möjligheter för att detta ska kunna upprepas i år, drivet av stark underliggande marknadstillväxt och viss ökning i marknadsandelen. De robusta finanserna skapar även möjlighet att driva på tillväxten genom förvärv. Utöver det förväntar vi oss en positiv utveckling i bolagets projekt, vilket kommer bidra till att reducera beroendet av Zubsolv. Det främsta frågetecknet i år är effekterna av lanseringen av generika på huvudkonkurrent Suboxone Film.

Läs mer och ladda ned analysen: http://bit.ly/2BLdnhh

Börja följ bolag hos Redeye för att direkt få de senaste analyserna inom Tech och Life Science.

Detta är ett pressmeddelande från Redeye - Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se/about/