Nu helt fossilfri kemi i produktionen av OrganoWood Nowa

Idag tillkännager OrganoWood en betydande milstolpe i vår strävan att minska vår miljöpåverkan genom att vi nu övergår till en helt fossilfri kemi i vår produktion av OrganoWood Nowa. Som en del av detta initiativ har vi genomfört en framgångsrik omställning från en icke biobaserad komponent till en helt biobaserad komponent.

​​

Denna övergång markerar en betydande förändring i vår strategi för hållbarhet och är ett steg framåt mot att minska vårt koldioxidavtryck. Den biobaserade komponenten som nu används i vår produktion är ett resultat av vårt engagemang för att utforska och använda innovativa lösningar.

"Vi är stolta över denna viktiga milstolpe i vår strävan att främja hållbarhet inom vår verksamhet," säger Jens Hamlin, VD på OrganoWood. "Att övergå till en fossilfri kemi är en del av vårt långsiktiga åtagande att minska vår påverkan på miljön och främja användningen av förnybara resurser."

Jens Hamlin

OrganoWood AB Linjalvägen 9 SE-187 66 Täby Sweden.
jens.hamlin@organowood.com