OrganoWood är official supplier till Världsutställningen Expo2020 i Dubai!

Report this content
Världsutställningen i Dubai är en hel stadsdel som är uppbyggd med ca 190 länder som deltar med en varsin paviljong.

Den svenska paviljongen ”the forest” är en holistisk hållbarhetssatsning helt byggd i trä och är ca 2700 kvm stor. Fokus för utställningen är hållbarhet och därför så har man valt att ha OrganoWood på alla takterrasser. Totalt så är det ca 4000 lpm OrganoWood Select Plus 34x145 som har levererats.

Utställningen öppnar 1 oktober och har öppet till mars 2022.

Den första veckan i november så kommer det att vara en temavecka med fokus på trä i den svenska paviljongen samtidigt som temat för hela utställningen samma vecka kommer att vara Urban & Rural Development där Organowood kommer att deltaga.

För mer info se expo2020.se. Bakom satsningen står svenska regeringen, och är regeringens största satsning på export- och investeringsfrämjande i modern tid.

- OrganoWood kommer att vara på plats under Expo2020 under träveckan i Sveriges paviljong för att berätta om OrganoWoods gröna innovationer. OrganoWoods vision är ett giftfritt samhälle, att producera produkter som gör skillnad på riktigt och som leder till hållbara miljöer. OrganoWoods mål är att med våra produkter reducera användningen av giftiga kemikalier och tungmetaller och därmed bidra till en bättre värld. Det är vår drivkraft, säger Jens Hamlin VD på OrganoWood.

​  ​​

Jens Hamlin, VD

OrganoWood AB Linjalvägen 9 SE-187 66 Täby Sweden.
jens.hamlin@organowood.com

OrganoWood grundades 2010 av OrganoClick AB (publ) och Kvigos AB och är baserat på vetenskapliga genombrott inom metoder för modifiering av biofibrer. OrganoWoods produkter produceras i OrganoClicks produktionsanläggning i Täby och av bolagets industriella samarbetspartners Bergs Timber Bitus i Nybro som utför modifieringen av virket. OrganoClick är listat på Nasdaq First North och utsågs av Världsnaturfonden – WWF till en ”Climate Solver” (www.climatesolver.org) 2010, till ett av Sveriges 20 mest innovativa bolag 2011 av Svenska Institutet och har varit med på NyTekniks och Affärsvärldens ”33-lista” över Sveriges hetaste teknikbolag 2012 och 2013.

Taggar: