OrganoWood ingår ramavtal med finska S-gruppen

Prisbelönade OrganoWood tillverkar och säljer miljöklassat flam- och rötskyddat virke samt kompletterande träskyddsprodukter. Under sommaren 2014 inleddes testförsäljning i Finland via 6 st byggvaruhus i finska kedjan Kodin Terra som är en del av S-gruppen. Nu ingår OrganoWood ett ramavtal med hela S-gruppen för återförsäljning av OrganoWoods produkter som därmed kommer tillhandahållas i deras 27 enheter över hela Finland.

OrganoWood AB, dotterbolag till OrganoClick AB (publ) och Kvigos AB, tillverkar och säljer sedan 2012 OrganoWood®-virke som både har ett effektivt flamskydd och rötskydd. Virket är en perfekt ersättningsprodukt till det vanliga trallvirket som är tryckimpregnerat med tungmetaller och biocider och som ofta används till bland annat trädäck, altaner och odlingslådor. Virket är miljöklassat och rekommenderas av Byggvarubedömningen. OrganoWood®-virke vann 2014 Nordbyggs guldmedalj för ”Årets hetaste byggmaterial”. Bolagets kompletterande träskyddsmedel är även som första träskyddsmedlet i landet miljömärkt med Naturskyddsföreningens Bra miljöval.

S-gruppen är en av Finland största fackhandelskedjor. Byggvaruhandeln i gruppen är uppdelad på de tre kedjorna Kodin Terra, S-rauta och Rauta-Prisma med totalt 27 byggvaruhus över hela Finland.

Under 2014 inleddes testförsäljning i 6 st byggvaruhus inom Kodin Terra. Nu har ett ramavtal ingåtts med S-gruppen för återförsäljning av OrganoWoods produkter i alla kedjor. Detta innebär att OrganoWoods produkter nu kommer tillhandahållas över hela Finland.

”Att få ett ramavtal med S-gruppen i Finland är ett viktigt steg i vår finska marknadslansering. Att ha en bred geografisk distribution i varje land är en nyckelkomponent för att få en bra utväxling på de marknadsaktiviteter vi genomför”, säger Jens Hamlin, VD på OrganoWood.

För mer information kontakta:

Jens Hamlin, OrganoWood på jens.hamlin@organowood.com eller 08-684 001 14

Jens Hamlin, VD OrganoWood AB