Lägesuppdatering HUBSO - accelererar in i Q2

Med ett starkt Q1 bakom sig gasar HUBSO in i Q2 och vi observerar att alla HUBSOs varumärken fortsätter att utvecklas och levererar i mycket god takt. Under helgen har HUBSO framgångsrikt genomfört en ny kampanj med Lovisa Barkmans varumärke Peonias samt en nylansering av Rebecca Stellas “LIP PENCIL 01” och ”LIP PENCIL 02”. Utfallen av båda dessa initiativ har varit mycket positiva. Vad gäller Rebecca Stellas “LIP PENCIL 01 & 02” är det fjärde gången HUBSO tillsammans med Rebecca Stella släpper denna produkt och helgens släpp sålde slut på ca. tre timmar och genererade rekordsiffror både vad det gäller ordervolym och omsättning jämfört med tidigare lanseringar. Detta är en mycket god indikation på att HUBSO utvecklat en framgångsrik långsiktig modell med våra samarbetspartners där vi fortsätter att växa tillsammans. Nu är vi snart inne i maj månad i vilken HUBSO har sex stycken planerade produktsläpp/lanseringar och det är med stor entusiasm vi fortsätter arbeta hårt för att växa affären både på höjden och på bredden.

Alexander Winqvist, VD

Orgo Tech inriktar sin verksamhet mot e-handel, utveckling av bildoptimering och andra IT-relaterade tjänster såsom e-postmarknadsföring samt mjukvaruutveckling för servrar och webbportaler. Bolagets huvudsakliga produkter/varumärken består av HUBSO, Magemail samt IMGO. HUBSO är en unik e-handelslösning för influencers som vill skapa sina egna varumärken. HUBSO tar fram design, produktionslinje, strategi, marknadsföring och sköter det tekniska medans influencern endast behöver marknadsföra varumärket. Magemail är en B2B e-postmarknadsföringstjänst för e-handlare som möjliggör att enkelt kunna skräddarsy och effektivisera kommunikation och uppföljning av både existerande och potentiella kunder via e-post för att driva ytterligare försäljning. IMGO, optimerar bilder så att de automatiskt blir anpassade till webbplatsen och upp till 90% mindre i storlek. Detta blir en besparing för webbplatsägare i form av minskning av användandet av bandbredden. Bolagets tjänster hjälper företag och privatpersoner att driva försäljning samt få snabbare hemsidor, bättre SEO, fler nöjda besökare och mer trafik.