Årsstämma samt extrastämma i Oriflame Cosmetics S.A.

Årsstämma samt extrastämma i Oriflame Cosmetics S.A. (”Bolaget”) avhölls idag i Luxemburg. Styrelseledamöterna Magnus Brännström, Anders Dahlvig, Marie Ehrling, Lilian Fossum Biner, Alexander af Jochnick, Jonas af Jochnick, Robert af Jochnick, Helle Kruse Nielsen och Christian Salamon omvaldes att för tiden intill slutet av nästkommande ordinarie bolagsstämma utgöra Bolagets styrelse. Robert af Jochnick omvaldes till styrelsens ordförande för tiden intill slutet av nästkommande ordinarie bolagsstämma. KPMG S.à. r.l. omvaldes till Bolagets revisor.

Årsstämman godkände styrelsens beslut om en utdelning på EUR 1,50 per aktie (eller motsvarande summa i SEK per svenskt depåbevis). Sista dag för handel i Oriflameaktien inklusive rätt till utdelning är den 19 maj 2011. Utbetalning beräknas ske genom Euroclear Sweden AB den 27 maj 2011.

Extrastämman godkände styrelsens förslag till nytt aktieincitamentsprogram i enlighet med kallelsens förslag.

Alla övriga förslag till beslut presenterade vid årsstämman och extrastämman i enlighet med kallelsen godkändes av aktieägarna.