Caroline Wozniacki stödjer Oriflames välgörenhetsarbete

Vi presenterar stolt tennisproffset Caroline Wozniacki som vår första välgörenhetsambassadör.

Oriflames välgörenhetsuppdrag är att, genom utbildning ge barn möjligheten att förändra sina liv till det bättre och uppfylla sina drömmar. För varje år av utbildning ökar lönen i genomsnitt med 10 %, och utbildade mödrar utbildar i större utsträckning sina barn. Detta hjälper till att bryta den onda cirkeln av fattigdom.

Vår välgörenhet är en förlängning av vår affärsfilosofi. Oriflame erbjuder en möjlighet för miljontals kvinnor att tjäna pengar. När kvinnor tjänar pengar återinvesterar 90 % av dem dessa pengar i sina familjer, vilket skapar en positiv samhällsekonomisk effekt.

Caroline Wozniacki kommer att stödja Oriflames välgörenhetsuppdrag globalt, delta under utvalda informations- och insamlingsaktiviteter samt besöka våra lokala välgörenhetspartners. Caroline kommer även att marknadsföra vårt armband som säljs till förmån för välgörenhet.

"Caroline personifierar vad vår välgörenhet står för. Hon har som ung kvinna förvaltat sina möjligheter och uppfyllt sina drömmar. Hon är inspirationskälla för många", säger Magnus Brännström, VD och koncernchef på Oriflame. "Vi är glada att välkomna Caroline som vår första välgörenhetsambassadör och ser fram emot att arbeta mer med henne i takt med att vårt välgörenhetsarbete utvecklas och berör fler liv runt om i världen."

"Jag är stolt över att vara Oriflames första välgörenhetsambassadör. Oriflame gör verkligen skillnad i samhällen runt om i världen och jag ser fram emot att jobba för detta viktiga ändamål. Jag kommer att bära Oriflames välgörenhetsarmband som en påminnelse om de barn, vars liv förändras till det bättre genom vårt arbete", säger Caroline.

Samarbetet tog avstamp i Turkiet där Caroline besökte Educational Volunteer Foundation i Istanbul och höll en tennislektion för barnen där.

För mer information eller bilder vänligen kontakta:

Nilgun Carlson, Senior Corporate Communications Manager – nilgun.carlson@oriflame.com

Om Oriflame

Oriflame grundades i Sverige 1967. Idag är Oriflame ett internationellt, direktförsäljande kosmetikföretag med försäljning i över 60 länder och en omsättning på drygt 1.5 miljarder euro om året. Oriflame har ett brett produktutbud av innovativa skönhetsprodukter inspirerade av naturen. Dessa produkter marknadsförs av över 3.6 miljoner oberoende konsulenter.

Respekt för medmänniskor och natur är en viktig del av företagets kultur. Oriflame stödjer ett flertal välgörenhetsorganisationer världen över och är bland annat medgrundare av World Childhood Foundation. Oriflame Cosmetics är noterat på NASDAQ OMX Stockholm sedan 2004.