Flaggning med anledning av förändringar i större aktieägarinnehav

I samband med flaggningsmeddelanden från Af Jochnick BV (avyttring av 6 327 001 Oriflame-aktier) och Trygg Foundation (förvärv av 6 327 001 Oriflame-aktier), har Oriflame mottagit följande klargörande information.

Transaktionerna avser en intern omstrukturering och medför inga förändringar av ägarintresset i Oriflame Holding AG. Flaggningen gjordes med anledning av att Af Jochnick BV, ett helägt dotterbolag till Trygg Foundation, har sålt alla sina aktier i Oriflame Holding AG till Trygg Foundation, en välgörenhetsstiftelse grundad av familjen af Jochnick.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Nathalie Redmo, Sr. Manager Investor Relations +41 799 220 173

Oriflame grundades i Sverige 1967. I dag är Oriflame ett internationellt, direktförsäljande kosmetikföretag med försäljning i över 60 länder. Oriflame har ett brett produktutbud av svenska, innovativa skönhetsprodukter inspirerade av naturen. Dessa produkter marknadsförs av omkring 3 miljoner oberoende Oriflame-konsulenter som tillsammans svarar för en årsomsättning på cirka 1,4 miljarder euro. Respekt för människor och natur är en viktig del av företagets kultur och återspeglas i bolagets riktlinjer för socialt arbete och miljöarbete. Oriflame stödjer ett flertal välgörenhetsorganisationer världen över och är medgrundare av World Childhood Foundation. Oriflame är en schweizisk bolagskoncern noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om Oriflame, vänligen se www.oriflame.com