• Oriflame/

Oriflame Cosmetics SA uttalande om förändringar i skatt för egenföretagare i Ryssland

Med tanke på skattens utformning, som ändrades den 1 januari 2013 (annonserat i december 2012), i kombination med Oriflames kompensationsplan för konsulenter samt bolagets strategi, är Oriflams bedömning att dess försäljning och lönsamhet inte väsentligt kommer att påverkas av förändringen.

Bolaget känner sig tryggt i sin valda strategi och fastslagna planer. Oriflame kommer att meddela sitt resultat för det fjärde kvartalet och helåret 2012 den 14 februari 2013. I samband med detta kommer företaget att svara på ytterligare frågor.

Oriflame Cosmetics SA
Gabriel Bennet, finansdirektör
Johanna Palm, Investor Relations

Oriflame grundades i Sverige 1967. Idag är Oriflame ett internationellt, direktförsäljande kosmetikföretag med försäljning i över 60 länder och en omsättning på omkring 1,5 miljarder euro om året. Oriflame har ett brett produktutbud av innovativa skönhetsprodukter inspirerade av naturen. Dessa produkter marknadsförs av omkring 3 miljoner oberoende Oriflame-konsulenter. Respekt för medmänniskor och natur är en viktig del av företagets kultur. Oriflame stödjer ett flertal välgörenhetsorganisationer världen över och är bland annat medgrundare av World Childhood Foundation. Oriflame är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange.