Pressmeddelande i enlighet med artikel 14 i Luxemburgs transparenslag

Som en konsekvens av Luxemburgs implementering av EU’s transparensdirektiv skall Oriflame Cosmetics S.A. rapportera samtliga förändringar av aktiekapitalet innan utgången av den månad då förändringen ägde rum.

Under december 2011 har bolaget, i enlighet med mandatet från 2011 års årsstämma, givit ut aktier relaterade till bolagets aktieincitamentsprogram. Det totala antalet aktier utgivna under december 2011 är 60 907 och bolagets aktiekapital uppgår nu till 71 301 417,50 euro fördelat på 57 041 134 aktier med lika rösträtt.

Bolagets aktieincitamentsprogram berör bolagets ca 100 högsta befattningshavare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Joakim Banestig, Senior Director IR, Oriflame
+41 79 103 35 21

Oriflame Cosmetics är ett internationellt kosmetikaföretag med direktförsäljning till konsument. Företaget grundades 1967 i Sverige och har idag verksamhet i mer än 60 länder världen över. Oriflame erbjuder ett brett sortiment av svenska, naturliga och innovativa skönhetsprodukter av hög kvalitet till attraktiva priser. Idag har Oriflame över 3,5 miljoner säljkonsulenter världen över och en årlig omsättning om 1,5 miljarder euro. Oriflame har det ledande erbjudandet för människor som vill börja tjäna pengar samma dag de startar, med möjlighet att växa i ledarskapsroller och infria sina personliga drömmar och ambitioner. Oriflame är noterat på NASDAQ OMX Stockholm sedan 2004.