Orimlig Hyra medverkar i årets säsong av Draknästet i SVT

Report this content

Två av grundarna till Orimlig Hyra, Alban Dautaj och Rawaz Rashid, medverkar i första avsnittet av årets säsong av Draknästet. Duon får möjlighet att pitcha in bolaget framför drakarna med förhoppningen att de ska se potentialen och investera i bolaget.

Genom sina automatiserade digitala processer strävar Orimlig Hyra efter att göra det enklare för andrahandshyresgäster att få tillbaka pengar från sin ockerhyra. På så sätt arbetar bolaget för att minska de negativa konsekvenserna på bostadsmarknaden till följd av överhyra.

"Vi är mycket entusiastiska över möjligheten att presentera vår lösning på en så framstående plattform som Draknästet", säger Alban Dautaj och Rawaz Rashid i en gemensam kommentar.

I årets säsong av Draknästet består drakarna av Jonas Tellander, Shervin Razani, Lena Apler och Sara Wimmercranz. Under säsongen kommer även gästdrakar som bl.a. Fredrik Eklund, Arash Pournouri och Hannah Widell att medverka. Första avsnittet sänds på SVT den 31:a augusti.

Dag Eriksson Alvarez
Marknadschef
dag@orimlighyra.se

Orimlig Hyra AB använder juridisk expertkunskap, avancerad teknik och en ny typ av finansiering för att demokratisera tillgången till juridiska tjänster och lösa samhällsproblem. Bolagets syfte är att hjälpa hyresgäster som betalat olagligt hög hyra i andra hand att få sina pengar tillbaka. Visionen är att skapa en rättvis bostadsmarknad.

Citat

Vi är mycket entusiastiska över möjligheten att presentera vår lösning på en så framstående plattform som Draknästet.
Alban Dautaj och Rawaz Rashid