Kosta Boda lanserar ny global webbplats

​Kosta Boda lanserar en ny webbplats med nytt utseende och utökat innehåll. Bland nyheterna finns helt nya sidor för Kosta Bodas produkter och för Kosta Bodas besöksmål i Glasriket.

För att enklare hitta i Kosta Bodas sortiment av glas och konstglas har ett helt nytt gränssnitt för att visa produkter tagits fram. I den har besökaren möjlighet att se och hitta produkter på flera olika sätt. Bland annat genom att visa produkter efter kategori, formgivare eller färg. Produktsidorna har också fått en delafunktion för att göra det lätt att dela Kosta Bodas produkter på t ex Facebook och Twitter.

På den nya webbplatsen finns också helt nya sidor för Kosta Bodas besöksmål i Glasriket. Under Besök oss finns all information inför ett besök på våra glasbruk i Småland. Öppettider, vägbeskrivningar och annan praktiskt information. Med den interaktiva Google-kartan kan man enkelt botanisera bland upplevelserna kring våra glasbruk.

– Med Kosta Bodas nya webbplats har vi fått ett modernt och användarvänligt verktyg som ger konsumenter över hela världen möjlighet att snabbt, enkelt och på ett tilltalande sätt finna information om vårt världsberömda varumärke och vad det står för, säger marknadschef Lars Westman.

Välkommen till www.kostaboda.se för att besöka den nya webbplatsen.

Anmäl dig till Kosta Bodas nyhetsbrev på www.kostaboda.se för löpande information från Kosta Boda.

För ytterligare information kontakt gärna:
Lars Westman, marknadschef Orrefors Kosta Boda
Telefon 0478-34569, e-post: lars.westman@orrefors.se

Markus Ruotsalainen, webbchef Orrefors Kosta Boda
Telefon: 0478-34622, e-post: markus.ruotsalainen@orrefors.se

Orrefors Kosta Boda AB med varumärkena Orrefors och Kosta Boda är ett småländskt designföretag med formgivning och tillverkning av högkvalitativt bruks- och konstglas. Vi är nordens största glasbruksgrupp med en historia som sträcker sig tillbaka till 1742. Hjärtat i verksamheten finns i Glasriket med över en miljon besökare årligen. Sedan 2005 ingår Orrefors Kosta Boda AB i New Wave Group som verkar med ett flertal varumärken på konsument- och företagsmarknaden inom områdena sport, fritid, inredning och gåvor. New Wave Group är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Taggar: