Intermezzo Air lanseras på FORMEX

Glasserien Orrefors Intermezzo med den blå och frostade droppen fyller trettio år. 30-årsjubileumet firar vi med nyheten Intermezzo Air. Lanseras i champagne, balance och vinglas med äkta platinaförgylld fot och genomskinlig droppe som hyllar kristallglasets klarhet.

Det allra enklaste kan vara det vackraste; en fin form, ett gott hantverk, eller en droppe ren luft. Intermezzo Air har skapats av luft och ljus. Den karakteristiska droppen är klar och ren, det är sensuellt och exklusivt. Intermezzo Air är munblåst och handmålat på Kosta Glasbruk i Sverige.

Luft är ett av glasets element, det och traditionen att dekorera glas med luftbubblor har varit min inspiration när jag har designat jubileumsglaset Intermezzo Air. Droppens silvriga ljusreflektion tas upp i den dubbla fotringen som har handmålats med äkta platina. Intermezzo har stark karaktär både med och utan färg.
- Erika Lagerbielke, formgivare och professor i glasdesign

Erika Lagerbielke är Orrefors servisglasdrottning. Ingen annan har formgivit så många och framgångsrika glasserviser för Orrefors. Bland succéerna finns Intermezzo, Merlot och Difference, som alla har fått fina utmärkelser för sin formgivning. Hennes glas är värda världens främsta restaurang Noma i Köpenhamn och öl-connoisseurer världen över älskar hennes ölglasserie Beer. Nyckeln till framgång är förmodligen hennes filosofi att glaset ska framhäva drycken, ha utmärkt balans och dessutom vara en fröjd för ögat.

Pressträff äger rum på FORMEX, monter B01:29 den 20:e augusti 11.00 med formgivare Erika Lagerbielke på plats.

Vi finns även representerade i Kista på Promotionmässan 18-20 augusti.

Marknadschef
Thomas Hagström

thomas.hagstrom@orrefors.se

Marknadsassistent
Theodor Camitz
theodor.camitz@orrefors.se

Intermezzo Air är munblåst och handmålat på Kosta Glasbruk i Sverige.

30-årsjubileumet firar vi med nyheten Intermezzo Air.
Orrefors

Erika Lagerbielke