• Orrefors/

Lotta Fonsell, VD på Villa Vida, tillträder under hösten som ny COO på Orrefors Kosta Boda AB.

Lotta Fonsell tar därmed över rollen efter Patrick Fransson, som även fortsättningsvis kommer arbeta för New Wave Group men med fokus på Destination Kosta.

Magnus Andersson, VD för Orrefors Kosta Boda AB är mycket nöjd med rekryteringen:

”Jag tycker det är otroligt bra att vi kan stärka vår kompentens med en person som Lotta Fonsell. Hennes breda bakgrund av både finansiell och industriell kompetens kommer bli en stark tillgång för oss och vi är naturligtvis jätteglada över att få med henne i vår verksamhet.”

”Jag ser väldigt mycket fram emot att få vara med och bidra på resan att skapa långsiktighet för den fina, anrika glasbrukstraditionen genom fortsatt utveckling av både design och affärsmodeller för nya målgrupper och marknader”, säger Lotta Fonsell

Exakt tillträdesdatum för Orrefors Kosta Bodas nya COO är ännu inte bestämt men det blir under hösten 2017.

Frågor besvaras av Magnus Andersson, 0478-346 78 eller Lotta Fonsell, 070 227 55 67.