Med fokus på dig

Med modern och nutida design presenterar Orrefors i höst en ny glasserie speciellt framtagen för att användas, i vardagen så väl som till fest.

Vi vågar ödmjukt påstå att om det är någon som kan servisglas så är det vi! Det har vi tagit fasta på när vi har skapat ett kristallglas som tål att användas om och om igen, som går att diska i maskin, som inte tar mycket plats i skåpen, som gör det enkelt. Vi har fokuserat på dig!

Design: Erika Lagerbielke

I serien More har Erika kombinerat alla sina kunskaper om servisglas, dryck och arom till tre glas anpassade för att fungera till allt från vin och champagne till whisky eller juice.

Så mycket kunskap och arbete destillerat ner i något så självklart och vackert! More är de enda glas du behöver. Genom att lägga fokus på glasens multifunktion frigör vi plats i skåpen, vi har sett till att kristallglasen går att diska i maskin och vi säljer dem i 4-pack för att du redan ikväll ska kunna umgås och njuta av valfri dryck i dina nya glas.

Men bara om du vågar, har du väl vägt en multitumbler i handen, snurrat runt drycken i glasets runda former och njutit av arom och smak är du fast. More is More helt enkelt!

Pris 499 sek / 4-pack vinglas eller champagneglas, 399 sek / 4-pack multitumblers.

Orrefors Snapsdjävul

Design: Gunnar Cyrén

Snapsglaset med det lite kaxiga namnet, Snapsdjävul, har en lång tradition och är ett samlarobjekt för många. Årets färg är giftigt grön, en nyans som passar vår favoritdjävul alldeles utmärkt.

Pris 1 500 sek.

2013 års Julsmycke

Design: Erika Lagerbielke

Årets julsmycke från Orrefors är en vacker rosett med ett traditionellt rött sidenband. Formgivet av Erika Lagerbielke som sin vana trogen fångar känslan och romantiken i julen.

Pris 299 sek.

Bilder på alla nyheter finner du på vår bildbank http://violet.bright-server.net/assetbank-okb/ som du även når via http://www.orrefors.se/press/bildbank

Jenny Sundqvist

Director of Marketing & Product Development

Phone 46 478 34619

jenny.sundqvist@orrefors.se

Orrefors Kosta Boda AB is a design company in the Swedish province of Småland that designs and
makes high-quality utility glassware and art glass. We develop, produce and sell a wide range of
utility and art glass for private and public use under the brands Orrefors and Kosta Boda. We are the
largest glassworks group in the Nordic countries with a history dating all the way back to 1742.

Since 2005, Orrefors Kosta Boda AB has been part of New Wave Group, which works with several
brands in the consumer and corporate market in the areas of sport, leisure, furnishings and gifts.
New Wave Group is listed on the NASDAQ OMX Stockholm exchange.

www.orrefors.com

Om oss

Orrefors Kosta Boda AB är ett småländskt designföretag med formgivning och tillverkning av högkvalitativt bruks- och konstglas. Vi utvecklar, producerar och säljer ett brett bruks- och konstglassortiment för såväl privat som offentligt bruk under varumärkena Orrefors och Kosta Boda. Vi är Nordens största glasbruksgrupp med en historia som sträcker sig tillbaka till 1742. Hjärtat i verksamheten finns på glasbruket i Kosta. Genuin bruksmiljö med närhet till hantverket och formgivarna. Vid vårt bruk bedriver vi även en omfattande turism- och upplevelseverksamhet som årligen lockar över en miljon besökare. Orrefors Kosta Boda AB ingår sedan 2005 i New Wave Group som verkar med ett flertal varumärken på konsument- och företagsmarknaden inom områdena sport, fritid, inredning och gåvor. New Wave Group är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Det finns flera olika stilar, men ett tydligt gemensamt drag är att man frågar efter funktion, enkel skötsel och ett opretentiöst uttryck, en sorts ärlighet.
Erika Lagerbielke