ORREFORS - NYTT DESIGNSAMARBETE MED PER MORBERG

Dramatiken och passionen förenar Orrefors med Morberg. I glashyttan i Småland handtillverkas glasen av sjätte generationens glasblåsare.

Med värme och kärlek till glaset skapas glasserierna Morberg Exclusive och Morberg Collection i rödvin, vitvin, öl och tumbler,

Morberg Exclusive
Unikt designade av Per Morberg - skådespelaren, kocken och estradören - i en robust form med klassisk estetik, munblåsta i Småland, handmålade i guld och med signatur av Morberg.

Morberg Collection - ”Nu blir Per Morbergs mat ännu godare!
Här har Morberg gjort sin tolkning av modern skandinavisk design med rena linjer och fokus på funktion som förstärker smakupplevelsen. Med rätt dryck och rätt glas tas smakupplevelsen till nya höjder.

Morberg har enkel smak. Han vill bara ha det bästa!
Följ med till Morbergs värld av smaker. Nu fulländar han cirkeln med glasen som bär drycken och uppmanar folket att njuta av livets goda. Res med till hans kök och glashyttan i Småland och lär dig mer om hur man kombinerar mat, dryck och glas. Ta sedan fram kastrullerna och glasen, tillaga, häll upp och testa. Glöm inte det viktigaste, ta med familj och vänner på en oförglömlig resa. Skål!

Pressträff på FORMEX, monter B01:31
Den 24 augusti klockan 11.00 med formgivaren Per Morberg.
Vi finns även representerade i Jönköping på Promotionmässan 17-18 augusti.

Marketing Director
Thomas Hagström