Orrefors går in som sponsor av Alexander Zetterman

Orrefors väljer att stödja svensk hästsport genom bli sponsor av Alexander Zetterman, en av Sveriges mest lovande ryttare. Samarbetet löper över flera år.

Alexander har varit en del av Sveriges hopplandslag från ponny till senior sedan han var 12 år. Han har tävlat på 5* CSIO nivå sedan han var 19 år och har flertal framgångar i nationshoppningar och Grand Prixer runtom i världen. Alexanders största höjdpunkter i karriären var GP segern i Falsterbo och VM semifinalen 2014.

”Jag är mycket glad och motiverad över detta avtalet med Orrefors, det innebär en ny värld och öppnar nya möjligheter för oss båda. Jag ser fram emot att på bästa sätt representera Orrefors och presentera deras produkter och konstverk lite närmre för alla hästsport entusiaster. Det är ett privilegium att få jobba med ett sådant här företag och jag känner att vi båda har samma värdegrunder och fokus på kvalitet, tradition, finess, elegans, hållbarhet och hantverk. Vi båda vill leverera ett stort värde till vår publik och tanken är att detta samarbetet ska förstärka just det värdet” säger Alexander Zetterman.

Orrefors är mycket nöjda med att inleda ett samarbete med en av Sveriges mest lovande ryttare. ”Vi är såklart mycket stolta över denna överenskommelse och jag fram emot att följa Alexanders satsning”, säger Kjell-Olof Askencrantz, marknadschef på Orrefors. ”Att han har valt oss på grund av vad vi står för är ett kvitto på ett starkt varumärke"

Alexander siktar nu på att återvända till de stora mästerskapen, så 2018 kommer att bli ett intensivt år med fokus på att lyfta sig själv och sina 10-15 tal hästar på många internationella tävlingar i Europa mot tufft motstånd för att kunna ha ett spetsteam rejält konkurrenskraftigt för 5* nivå igen.

Marknadschef
Kjell-Olof Askencrantz