Isbjörnskalas i Orsa Björnpark!

Report this content

Isbjörnen Ewa firades i lördags den 27 nov på sin 5:e födelsedag med bästa tänkbara isbjörnsväder, strålande sol och minus 15 grader.

Redan tidig morgon så påbörjades tårttillverkningen

av djurskötare Susanne Linderberg, årets recept på laxtårtan blev enligt följande:

• Knäckebröd
  • Hackad lax med bröd och fiskleverolja
  • knäckebröd
  • mossade äpplen med vaniljyougurt
  • knäckebröd
  • hackad melon med kokosbitar
  • en muffins högst upp

Kl 11 i Polarhuset hade det samlats ett 60 tal gäster som fick ta del av spännande information om isbjörnarna, för att sedan stämma upp i sång och ivrigt hurrande för jubilaren Ewa 5 år inne i Polarhuset.

Djurparkschef Pernilla Thalin och Susanne Linderberg dukade upp för tårtkalas inne i isbjörnarnas hägn där laxtårtor och paket väntade de ivriga isbjörnarna.

Tårtorna var mums tyckte isbjörnarna som åt med mycket god aptit!

Sedan var det dags för Ewa att öppna de fina paketen som hade godissnören runt sig och inne i paketen låg det smarriga blåbärsmuffins!

En mycket lyckad och uppskattad dag för både besökarna och isbjörnarna.

Lördagen den 11 dec är det Wilbärs tur att bli firad, då blir han 3 år!

Önskar du ytterligare information? Kontakta Pernilla Thalin, Djurparkschef, 0250-462 00 eller 070-840 49 16, pernilla.thalin@orsagronklitt.se eller Torbjörn Wallin, VD/Koncernchef, 0250-462 71 eller 070-649 12 89, torbjorn.wallin@orsagronklitt.se

Orsa Björnpark är en temapark inom Grönklittsgruppen som är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag och omfattar följande anläggningar inom Camping, Temaparker och Skidanläggningar: Orsa Grönklitt, Orsa Björnpark, Orsa Camping, Orsa Bowling, Enåbadets Camping, Siljansbadets Camping, Sagolandet Tomteland och Tänndalen

Taggar: