• Ortivus/

Styrelsen i Ortivus AB (publ) offentliggör härmed Informationsbroschyr med anledning av förestående företrädesemission. Informationsbroschyren finns nu tillgänglig på bolagets hemsida, www.ortivus.se

Report this content

Stämman beslöt att godkänna styrelsens beslut att genomföra en till 100% säkerhetsställd nyemission av B-aktier med företrädesrätt för bolagets aktieägare. Informationsbroschyren avseende företrädesemissionen finns nu tillgänglig hos emissionsinstitutets hemsida www.hagberganeborn.se och bolagets hemsida www.ortivus.se tillsammans med Anmälningssedel och Villkor och anvisningar.

Företrädesemissionen i sammandrag

• Företrädesemissionen omfattarar emission av högst 5 662 687 st B-aktier.
  • Rätten att delta i företrädesemissionen skall tillkomma bolagets aktieägare i förhållande till sitt aktieinnehav. Aktieägare kommer att för varje innehav av en A- eller B-aktie i bolaget på avstämningsdagen erhålla två (2) teckningsrätter. Elva (11) teckningsrätter berättigar till teckning av en (1) ny B-aktie i bolaget.
  • Teckningskursen för de B-aktier som emitteras är bestämd till 1,60 kronor innebärande en emissionslikvid före emissionskostnader uppgående till cirka 9 MSEK.
  • Avstämningsdag för deltagande i företrädesemissionen skall vara den 21 februari 2019. Sista dag för handel i Bolagets aktie med rätt till deltagande med företrädesrätt i företrädesemissionen är den 18 februari 2019. Första dag för handel i bolagets aktie utan rätt till deltagande med företrädesrätt i företrädesemissionen är den 20 februari 2019.
  • Teckningsperioden infaller under perioden 26 februari och fram till och med den 12 mars 2019
  • Företrädesemissionen är till 100 % säkerställd genom tecknings- och garantiförbindelser av bolagets huvudaktieägare Ponderus Invest AB och andra aktieägare/investerare.
  • Utfallet i emissionen kommer att offentliggöras omkring den 18 mars 2019.

Ortivus AB (publ)

Lars Höst, tillförordnad VD

Vid frågor, kontakta:

Lars Höst, tillförordnad VD, telefon: 08 445 46 36, email: lars.host@ortivus.com

Informationen lämnades för offentliggörande kl. 22:00 den 25 februari 2019.