Oscar Jacobson rekryterar ny nyckelpersonal från Tiger of Sweden

2008-10-24 14:30

Svenska herrmodemärket Oscar Jacobson rekryterar Roger Tjernberg, tidigare VD och koncernchef på Tiger of Sweden. Oscar Jacobson passar samtidigt på att rekrytera ytterligare nyckelpersoner från samma bolag.

”Oscar Jacobson befinner sig i en oerhört spännande och dynamisk utvecklingsfas. Jag ser fram emot att kunna kombinera bolagets unika kompetens och tradition inom konfektion, med erfarenheterna som vi tar med oss från Tiger of Sweden. Det kommer att skapa ett ännu starkare Oscar Jacobson. För mig blir det ett nöje att börja arbeta i Borås”, säger Roger Tjernberg, ny VD och koncernchef på Oscar Jacobson.

Oscar Jacobson rekryterar också Mats Petterson, produktchef på Tiger of Sweden, för att jobba med produkt- och konceptutveckling. Bo Ljungström, också han från Tiger of Sweden, kommer att arbeta med att utveckla inköp och produktion. Slutligen förstärker Patrik Samuelsson Oscar Jacobsons ekonomiavdelning.

”Vi har rekryterat ett fantastisk team. Roger, Mats, Bo och Patrik har unik kunskap om hur man bygger slagkraftiga och vitala varumärken, det har de inte minst bevisat genom sitt arbete med Tiger of Sweden. Kombinationen av varumärkeskunnande, produktkunskap och säljexpertis kommer att ge Oscar Jacobson en väldigt stark plattform att jobba från”, säger Thommy Nilsson styrelseordförande på Oscar Jacobson.

-Slut-

Om Roger Tjernberg: Roger Tjernberg har arbetat på Tiger of Sweden i 22 år varav de sista fem åren som koncernchef.
Om Thommy Nilsson: Thommy Nilsson har tidigare varit koncernchef för JC och KappAhl och är sedan oktober i år styrelseordförande i Oscar Jacobson.

För mer information kontakta:
Thommy Nilsson, Oscar Jacobson, 0709-172375 eller Johan Grönberg, kundansvarig på A.W.B, 0704-338158
Högupplöst pressbild finns bifogad men kan även laddas ner från www.awb.se/press/oscarjacobson/roger lösen:roger

Taggar: