Beslut vid årsstämman i Oscar Properties Holding AB (publ)

Årsstämman i Oscar Properties Holding AB (publ) ägde rum den 2 maj 2019 i bolagets lokaler (showroom), Linnégatan 2 – 4, Stockholm.

Fastställande av resultat- och balansräkning samt beslut om resultatdisposition och ansvarsfrihet

Årsstämman fastställde resultaträkningen och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen för räkenskapsåret 2018.

Årsstämman beslutade vidare att ingen utdelning ska utgå på stamaktier, preferensaktier eller preferensaktier av serie B.

Styrelseledamöterna och den verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2018.

Beslut om styrelse, styrelsearvoden, revisor och revisorsarvode

Vid årsstämman beslutades även, i enlighet med valberedningens förslag, följande:

• Styrelsen ska bestå av fem ledamöter och inga suppleanter.
  • Omval av styrelseledamoten Oscar Engelbert samt nyval av Peter Norman, Therese Agerberth, Stefan De Geer och Ulf Nilsson. Peter Norman valdes till styrelsens ordförande.
  • Styrelsearvode ska utgå med 500 000 kronor till styrelsens ordförande och 250 000 kronor till var och en av de övriga ledamöterna, utom den verkställande direktören. Till den verkställande direktören ska inget arvode utgå. Arvode för arbete i revisionsutskottet ska utgå med 50 000 kronor till revisionsutskottets ordförande och med 25 000 kronor till var och en av de övriga ledamöterna.
  • Till revisor omvaldes det auktoriserade revisionsbolaget Ernst & Young Aktiebolag.
  • Arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning.

Riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare

Årsstämman fattade beslut om oförändrade riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare i enlighet med styrelsens förslag.

Emissionsbemyndigande

Vid årsstämman beslutades även, i enlighet med styrelsens förslag, att bemyndiga styrelsen att besluta om emission av (1) nya stamaktier, eller teckningsoptioner eller konvertibler avseende sådana aktier, innebärande en ökning eller potentiell ökning av antalet röster i bolaget med högst tio (10) procent baserat på det totala antalet röster i bolaget vid tidpunkten för årsstämman 2019, och av (2) nya stamaktier av serie B, eller teckningsoptioner eller konvertibler avseende sådana aktier, innebärande en ökning eller potentiell ökning av antalet röster i bolaget med högst tio (10) procent baserat på det totala antalet röster i bolaget vid tidpunkten för årsstämman 2019.

Kompletta förslag

De kompletta förslagen från valberedningen och styrelsen finns tillgängliga på bolagets hemsida, www.oscarproperties.com

Oscar Engelbert, grundare och vd Oscar Properties, 070 568 00 01, oscar@oscarproperties.se