Erbjudandet att förvärva preferensaktier i Oscar Properties Holding AB (publ) övertecknat 10 gånger

Intresset för preferensaktier i Oscar Properties var mycket stort och erbjudandet övertecknades 10 gånger. Erbjudandet omfattade totalt 25 000 preferensaktier. Bolaget kommer genom emissionen att tillföras drygt 350 nya aktieägare och uppnår därmed NASDAQ OMX First Norths spridningskrav. Handeln förväntas inledas den 18 juni 2013 under kortnamnet ”OP PREF”.

Oscar Properties finansiella rådgivare i samband med erbjudandet har varit Carnegie och Avanza Bank. Avanza Bank kommer att vara Certified Adviser åt Oscar Properties på Nasdaq OMX First North.

Oscar Engelbert, grundare och vd Oscar Properties, 070 568 00 01, oscar@oscarproperties.se
Michael Moschewitz, finanschef Oscar Properties, 070 713 69 39, michael@oscarproperties.se

Oscar Properties skapar moderna och unika bostäder i attraktiva lägen i Stockholmsregionen genom att konvertera kommersiella byggnader till bostäder eller genom nyproduktion. Sedan starten 2004 har Oscar Properties uppvisat en stark tillväxt och är idag en av Stockholms största bostadsbyggare innanför tullarna.
www.oscarproperties.se

Om oss

Om Oscar Properties Oscar Properties bildades 2004 med visionen att skapa unika, designade, kreativa och moderna bostäder med utgångspunkt i varje byggnads historia. Modern design, arkitektur och en djup förståelse för hur människor vill leva och bo, har allt sedan dess varit kärnan i vår identitet. Oscar Properties har sedan starten uppfört en rad uppmärksammade bostadsprojekt genom både nyproduktion och konvertering. Vi köper, utvecklar och säljer fastigheter med attraktiva lägen med den långsiktiga strategin att vara aktiv inom både nyproduktion, omvandling och förvaltning. En byggnad signerad Oscar Properties kan vara en helt ny byggnad eller en äldre byggnad, såsom en skola, en fabrik eller ett postkontor. Gemensamt för samtliga Oscar Properties-byggnader är modern design och unik arkitektur.