Ingvor Sundbom ny CFO på Oscar Properties

Oscar Properties har anställt Ingvor Sundbom som ny CFO. Ingvor är en erfaren fastighetsekonom med mångårig erfarenhet av finansiering och förvärv. Hon kommer närmast från en befattning som CFO & Head of Transactions (M&A) på Bonnier Fastigheter AB, där hon varit i nära sju år. Dessförinnan har hon haft olika befattningar som CFO och inom Corporate Finance med inriktning på fastighetssektorn.

"Ingvor har en solid kompetens och det rätta drivet för att passa det höga tempot i Oscar Properties. Hon kommer att komplettera vårt ledningsteam på ett mycket bra sätt och jag är glad att vi har kunnat göra en så stark rekrytering", kommenterar Oscar Engelbert, vd i Oscar Properties.

Ingvor Sundbom tillträder under våren och kommer under en övergångsperiod att arbeta parallellt med nuvarande tf CFO Jan Egenäs, som därefter återgår till egen konsultverksamhet.

Oscar Engelbert, vd Oscar Properties AB Holding (publ), 070 568 00 01, oscar@oscarproperties.se

Oscar Properties grundades 2004 av Oscar Engelbert med visionen att skapa moderna bostäder så unika att människor aktivt skulle söka sig till dessa vid valet av nytt boende. Modern design och arkitektur med utgångspunkt i varje enskild byggnads historia, förenat med ett unikt utbud av kringtjänster baserat på en djup förståelse för hur människor vill leva och bo, har allt sedan dess varit kärnan i verksamheten. Gruppen har sedan start utvecklat och sålt bostadsfastigheter för cirka 4 mdkr och producerat cirka 700 bostäder i Stockholm, genom konvertering eller nyproduktion. Projektportföljen uppgår till cirka 1 900 bostäder, varav cirka 450 bostäder är under pågående produktion. Bolagets stam- och preferensaktier handlas på NASDAQ First North Premier och dess Certified Adviser är Avanza Bank. För mer information om Oscar Properties, vänligen besök www.oscarproperties.se