Oscar Properties beviljas bygglov för ny butik åt Byggmax i Höganäs kommun

Oscar Properties Holding AB (publ), med fokus på fastighetsförvaltning och projektutveckling, har idag beviljats bygglov av Höganäs kommun för att bygga en ny butik åt Byggmax i Höganäs handelsområde.

Fastigheten, som är belägen i Norra Höganäs i Höganäs kommun, är en del av fastighet Noshörningen 12 och motsvarar en yta om ca 1 900 kvm.

Marken ingår i den fastighetsportfölj som Oscar Properties förvärvade av Samhällsbyggnadsbolaget i höstas och som bolaget nu har identifierat en möjlighet att utveckla.

Vi är otroligt glada över att Oscar Properties tillsammans med Byggmax har valt att investera och satsa på Höganäs kommun. Vi strävar efter att vara en attraktiv kommun för näringsidkare att verka i och därför är detta ett styrkebesked för oss som kommun”, kommenterar kommunstyrelsens ordförande Peter Schölander på Höganäs kommun.

Vi ser fram emot att öppna i Höganäs och erbjuda hemmafixarna bra och billiga byggvaror. Nu blir det lättare för fler att genomföra sina drömprojekt”, säger Elliot Lindberg, Sverigechef på Byggmax.

Det är fantastiskt roligt att få möjlighet att bygga denna butik åt Byggmax i Höganäs. Det är vårt första projekt tillsammans med Byggmax och vi hoppas att vi kan göra mer gemensamt framöver. Butiken har ett bra geografiskt läge, med nära anslutning till länsväg 111 och 112 och är ett bra bevis på vår förmåga att utvinna intressanta projekt från portföljen vi förvärvade av SBB förra året”, kommenterar Oscar Engelbert, vd Oscar Properties.

Butiken förväntas vara färdigbyggd och kunna tillträdas hösten 2021.

För frågor, vänligen kontakta

Oscar Engelbert, grundare och vd, Oscar Properties Holding AB (publ), 070 568 00 01, oscar@oscarproperties.se

Denna information lämnades, genom verkställande direktören Oscar Engelberts försorg, för offentliggörande den 15 mars 2021 kl. 10.00 CET.

Oscar Properties är ett fastighetsbolag med fokus på förvaltning och projektutveckling. Vi köper, utvecklar och säljer fastigheter med attraktiva lägen över hela Sverige, med den långsiktiga strategin att vara aktiv inom både nyproduktion, omvandling och förvaltning. En byggnad signerad Oscar Properties kan vara en helt ny byggnad eller en äldre byggnad, såsom en skola, en fabrik eller ett postkontor. Gemensamt för samtliga Oscar Properties-byggnader är modern design och unik arkitektur.