Oscar Properties tillsammans med Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB offentliggör projektstart för produktion av 80 lägenheter i Karlskrona

Oscar Properties, med fokus på fastighetsförvaltning och projektutveckling, offentliggör idag att Samterna AB, (Bolaget), som ägs till hälften av Oscar Properties och till hälften av Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB, har erhållit bygglov för projekt Skogsglänta i Gullberna Park i Karlskrona. Bolaget kommer därmed att påbörja produktionen av 80 lägenheter.

”Det är glädjande att idag kunna offentliggöra projektstarten för produktionen av 80 bostäder i Karlskrona, och därmed ta ytterligare steg på Oscar Properties resa mot att bli ett mer renodlat förvaltnings- och utvecklingsbolag. Vår ambition har alltid varit att bygga de finaste och bästa bostäderna i Sverige, och det ser jag nu mycket fram emot att få göra genom detta spännande projekt i Karlskrona”, säger Oscar Engelbert, vd Oscar Properties.

Det samägda bolaget Samterna AB (Bolaget) kommer inom ramen för Projekt Skogsgläntan att bygga 80 bostäder i området Gullberga Park i Karlskrona. Lägenheterna kommer att uppföras i två etapper, omfattande fem hus totalt.

• Hus 1–3 uppförs i första etappen, med säljstart under det första kvartalet 2021, produktionsstart under det fjärde kvartalet 2021, och inflytt under det fjärde kvartalet 2022.
  • Hus 4 och 5 uppförs i den andra etappen med start under det fjärde kvartalet 2022.

För frågor, vänligen kontakta:

Oscar Engelbert, grundare och vd, Oscar Properties Holding AB (publ), 070 568 00 01, oscar@oscarproperties.se

Denna information lämnades, genom verkställande direktören Oscar Engelberts försorg, för offentliggörande den 19 januari 2021 kl. 13.30 CET.