Tilläggsavtal om Gasklockan

Oscar Properties och Stockholms stad har tecknat ett tilläggsavtal avseende projekt Gasklockan i Norra Djurgårdsstaden. Avtalet innebär att Oscar Properties och Stockholms stad nu är överens om detaljerna i projektet som omfattar minst 38 500 kvm. Av avtalet framgår även att Oscar Properties får tillträde till marken den sista oktober i år.

”Samtalen med staden har gått mycket bra och vi ser fram emot att starta byggnationen. Gasklockan kommer att bli ett nytt landmärke, inte bara för Norra Djurgårdsstaden utan för hela Stockholm”, säger Oscar Engelbert, vd för Oscar Properties i en kommentar.

Drygt 300 bostäder kommer att inrymmas i Gasklockan. Första säljetappen har omfattat 75 lägenheter och av dem är 60 lägenheter bokade. Avtalet som nu har träffats måste godkännas av kommunfullmäktige.

”Projekt som Gasklockan är ovanliga och tillför Stockholm en helt ny dimension av boende. En egen oas mitt på Norra Djurgården med utsikt över hela Stockholm. Ett boende som erbjuder all möjlig form av service. Produkten är helt unik för Sverige och även ute i världen”, säger Oscar Engelbert.

För mer information, vänligen kontakta:

Oscar Engelbert, grundare och VD, Oscar Properties Holding AB (publ)
oscar@oscarproperties.se