Circle K Hallstahammar är Årets Station 2023!

Report this content

Organisationen Sveriges Servicestationer har sedan 2006 delat ut priset ”Årets station” för att uppmärksamma framträdande företagare inom drivmedelsbranschen. I år tar Circle K Hallstahammar för första gången hem priset.

Stationsinnehavare Sara Rebermark till vänster tillsammans med personalen på Circle K Hallstahammar.

Varje år delar branschorganisationen Organisationen Sveriges Servicestationer ut priset ”Årets station”. Syftet med priset är att lyfta duktiga entreprenörer inom service- och drivmedelsbranschen. I år går priset till Circle K Hallstahammar med motiveringen:

“Sara Rebermark som driver Circle K i Hallstahammar, utmärker sig både lokalt och nationellt. Sara med personal ligger alltid i framkant och där kunden alltid sätts i fokus. Stationen ligger utmed E18 och arbetar på ett föredömligt sätt med materbjudandet där man är en av de största i sitt område. På det lokala planet har man vunnit utmärkelser som årets företagare och man har skapat en framgångsrik och relevant servicepunkt i samhället genom att konstant och kontinuerligt utveckla sin affär med fokus på kundmötet. Det senaste året har Sara investerat i det nya butikskonceptet Horizon och visat på mod att i lågkonjunktur våga satsa framåt. “

– Det känns väldigt ärofyllt och hedrande att motta utnämningen. Det tyckte jag redan vid nomineringen och blev väldigt tagen av motiveringen. Vi har varit en stark station under lång tid och driver den med stort engagemang. Personalen är otroligt viktiga i det här och har varit under alla år, säger Sara Rebermark, stationsinnehavare på Circle K Hallstahammar.

– Min pappa byggde stationen från grunden i början av 90-talet och när han sedan hastigt gick bort 2009 fick jag möjlighet att ta över en redan fantastisk station. Mycket av framgången är tack vare hans slit.

Prisutdelningsceremonin äger rum fredag 24 november, klockan 13.00 på Circle K Hallstahammar, Eriksbergsvägen 4. Media är välkomna från klockan 12.30 och möjlighet till intervjuer följer direkt efter prisceremonin.

Under ceremonin deltar representanter från Organisationen Sveriges Servicestationer och Circle K. Från Hallstahammars kommun deltar kommunstyrelsens ordförande Catarina Pettersson, vice kommunstyrelses ordförande Jenny Hödefors, oppositionsråd Hans Strandlund (m) och näringslivschef Madeleine Ahlqvist. Även Andreas Silfver, Handelssamordnare Vi I Hallsta kommer att finnas på plats.

I samband med prisutdelningen kommer vinnaren att hålla kampanjer och får möjlighet att använda Organisationen Sveriges Servicestationers varumärke ”Årets station” fram tills nästa års prisutdelning.

Om Årets station:
Priset inrättades 2006 med syfte att uppmärksamma duktiga entreprenörer inom vår bransch. Utmärkelsen vilar på tre pelare; nämligen att utse en värdig station som vinnare och lämna erkännande, att för branschen lyfta ett gott föredöme och visa hur affären kan utvecklas samt att uppmärksamma allmänheten hur en modern station drivs för att ge utmärkt service till bil och bilist.

För mer information, vänligen kontakta:
Robert Dimmlich
robert.dimmlich@sverigesentreprenorer.se

Organisationen Sveriges Servicestationer (OSS) som bildades 1934 består idag av 900 medlemmar och organiserar de av landets drivmedelshandlare som är fria företagare. Våra medlemmar företräder vi i deras tre roller; som arbetsgivare, som branschverksamma och som avtalspart till drivmedelsbolagen. Genom att förhandla åt våra medlemmar och representera dem gentemot beslutsfattare, intressenter och allmänhet, skapar vi bättre förutsättningar för våra medlemmar att driva en sund verksamhet.

Taggar: