OssDsign AB (publ) publicerar delårsrapport för tredje kvartalet 2019

OssDsigns VD Anders Lundqvist: “Sammanfattningsvis har det varit ett givande kvartal med mycket aktivitet då man sett de positiva effekterna av den betydande investeringen i den amerikanska organisationen och överföring av verksamheten till OssDsign USA Inc.

Juli - September i siffror:

• Resultatet efter skatt uppgick till -19 709 TSEK (-13 626).
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -22 640 TSEK (-11 790).

Januari - September i siffror:

• Resultatet efter skatt uppgick till -55 379 TSEK (-39 231).
  • Resultatet per aktie var -3,8 SEK (-8,2)
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -47 592 (-39 098).

Väsentliga händelser under tredje kvartalet:

• Meddelande om avsikt att tilldela kontrakt mottogs från National Health Service (NHS) i Storbritannien.
  • Antalet nya kunder i USA ökade med 29%.
  • De första operationerna med CranioPlug genomförs i USA, Tyskland och Sverige.
  • OssDsign Cranial blir ersättningsberättigat i Frankrike och första ordern tecknad.
  • Positivt utfall av granskning och förnyelse av ISO-certifieringen.

Väsentliga händelser efter tredje kvartalets slut

• Kontrakt med UK National Health Service (NHS) bekräftat.
  • Som en del i den pågående överföringen från vår amerikanska huvuddistributör till OssDsign USA Inc har bolaget nu registrerats och listats som importör i USA av FDA.
  • Första kliniska erfarenheten av OssDsigns implantat på japanska patienter presenterades vid de japanska neurokirurgernas årsmöte i Osaka.
  • Nytt europeiskt patent för OssDsigns teknologi baserat på keramiskt material.
  • FDA-tillstånd erhålls för OssDsign Cranial PSI Accessories.
  • Uppdaterade data från uppföljning av utfallet av 670 skallkranioplastiker med OssDsign Cranial PSI i linje med tidigare publicerade artiklar om låg grad av komplikationer.

CertifiedAdviser
Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank AB. Kontaktuppgifter: Erik Penser Bank AB, Box 7405, 103 91 Stockholm, tel: +46 (0)8-463 80 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.

Anders Lundqvist, CEO, OssDsign AB
Tel: +46 73 206 98 08, email: al@ossdsign.com

Denna information är sådan information som OssDsign AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 november 2019 kl. 08:00 CET.