OssDsign utser VP of Sales för OssDsign USA, Inc för att driva fortsatt tillväxt på bolagets största marknad

OssDsign meddelar att bolaget utsett Eric Patermo till VP of Sales för OssDsign USA, Inc som är ett helägt dotterbolag till OssDsign AB. Eric kommer att ansvara för att ytterligare förstärka bolagets säljorganisation i USA med målsättningen att leverera fortsatt stark tillväxt.

Den här rekryteringen genomförs för att följa upp en period med mycket positiv utveckling för OssDsign i USA sedan börsnoteringen i maj 2019. OssDsign tog under denna period över ansvaret för den kommersiella verksamheten och förstärkte bolagets organisation i USA. Sedan dess har OssDsign rapporterat stark tillväxt under samtliga kvartal. Dessutom har bolaget ökat tempot i rekryteringen av nya sjukhuskunder, varav 70% av alla nya sjukhus anslöts under det andra halvåret 2019. I och med den här rekryteringen är OssDsign redo att ta sin strategi i USA till en ny nivå.

Som VP of Sales för OssDsign USA, Inc, kommer Eric Patermo att leda bolagets säljorganisation i USA och därmed bygga vidare på det positiva momentum som skapats på den amerikanska marknaden. Eric ansluter till teamet som arbetar vid OssDsigns nya amerikanska huvudkontor i Columbia, Maryland och rapporterar till OssDsigns VP of Commercial Operations Rick Thomas.

– Eric utgör ett kraftfullt tillskott till OssDsigns team. Hans ledarskapskvalitéer kombinerat med gedigen erfarenhet av att bygga högpresterande säljteam kommer att bidra till fortsatt tillväxt för OssDsign när vi nu fortsätter att expandera vår verksamhet i USA. Jag hälsar honom varmt välkommen ombord! säger OssDsigns VP of Commercial Operations Rick Thomas.

– Jag är hedrad över möjligheten att ansluta till OssDsigns team och vara med om att bygga vidare på den solida grund som etablerats under 2019 och hittills under 2020. OssDsign är perfekt positionerat för att kunna hjälpa kirurger i USA att uppnå bättre utfall, vilket deras patienter verkligen förtjänar, säger Eric Patermo.

Eric Patermo tar med sig 25 års erfarenhet inom försäljning och marknadsföring med fokus på neurokirurgiska och ortopediska segment. Han kommer senast från positionen som Vice President of sales för Burst Biologics (Smart Surgical), en tillverkare av bioläkemedel med fokus på teknologier som bidrar till återväxt av benvävnad. Dessförinnan har han innehaft ett flertal positioner inom försäljning och ledning på bolag med fokus på ryggradsrelaterade indikationer och ortobiologi, inklusive en ledande roll inom USA-teamet för Apatech Ltd., ett brittiskt bolag som såldes till Baxter för omkring 330 miljoner dollar i mars 2010.

E-post: al@ossdsign.com

Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank AB. Kontaktuppgifter: Erik Penser Bank AB, Box 7405, 103 91 Stockholm, tel: +46 (0)8-463 80 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.