Östergötland bokningsbart via internet

Östergötland bokningsbart via internet

Nu går det att boka boende och aktiviteter online, via www.ostergotland.info. Ett 60-tal företag är redan anslutna till bokningssystemet och antalet ökar varje vecka.

Östsvenska Turistrådet lanserade nyligen en satsning på att göra Östergötland bokningsbart via internet och ett 60-tal turistföretag i regionen har hittills nappat på erbjudandet att ingå i bokningssystemet Citybreak. Bokningssystemet finns tillgängligt via den regionala turistportalen www.ostergotland.info, där det är mycket enkelt för resenären att själv sätta samman och boka sin resa.

– Dagens resenär kräver att kunna boka sin resa enkelt via internet. Med ett gemensamt bokningssystem blir det enklare för besökaren att hitta och boka "pärlor" bland våra besöksmål, samtidigt som mindre turistföretag får lättare att nå nya kunder, berättar Susanne Landqvist, turistchef, Östsvenska Turistrådet.

Bland de bokningsbara företagen finns i dagsläget allt från stora hotellkedjor till camping- och stuganläggningar till mindre hotell på landsbygden. Vissa aktiviteter och guidningar går också att boka. Utbudet utökas löpande.

---------------------------------------------------------

Mer information: Susanne Landqvist, turistchef Östsvenska Turistrådet Tel: 0730-201 729

Charlotte Magnusson, stf turistchef, Östsvenska Turistrådet Tel: 0706-248160

www.ostergotland.info www.pagang.info

Om Östsvenska Turistrådet Östsvenska Turistrådet AB verkar som ett samordnings- och marknadsföringscentrum för besöksnäringen i Östergötland och är en del av Regionförbundet Östsam.