OtterBox förvärvar LifeProof

Cork, Ireland - OtterBox®, världsledande inom skyddslösningar för handhållna enheter, tillkännagav idag förvärvet av TreeFrog Developments Inc., DBA LifeProof®. LifeProof grundades 2009 och har sitt huvudkontor i San Diego. Företaget är en prisbelönt tillverkare av skyddsfodral och kompletterande tillbehör till smartmobiler och surfplattor.

Precis som OtterBox är LifeProof ett snabbt växande företag med en omsättning på flera miljoner dollar. LifeProof har ett starkt globalt varumärke, ett heltäckande produktutbud, en imponerande immateriell äganderätt och en blomstrande företagskultur. Under de närmaste trettio dagarna kommer OtterBox att börja integrera varumärket LifeProof i OtterBox-familjen. Mer detaljerad information om produkttillgänglighet och anpassning kommer att fastställas efter integrationens slutförande.

"Sammanslagningen av OtterBox och LifeProof är ett sätt att kombinera två stora varumärken och kunna erbjuda våra kunder ännu fler bra produkter, tjänster och alternativ för tillbehör till smartmobiler," säger OtterBox vd Brian Thomas. "Båda företagens framgångar bygger på att vi har skapat en kultur som våra medarbetare är stolta över att ingå i, och som tar vara på möjligheter och får dem att växa. Målet med den här sammanslagningen är att generera mer värde för våra kunder än vad vi hade kunnat göra om vi verkade på egen hand."

En av de viktigaste drivkrafterna bakom förvärvet är att kunna bygga en kundkrets som brinner för OtterBox varumärke. "Vår strategi är att utnyttja kraften som finns i båda våra varumärken och i vår samlade kompetens för att skapa en fantastisk kundupplevelse och därmed generera trogna OtterBox-ambassadörer," säger Thomas. "Det är våra kunders och våra anställdas passion för varumärket som gör att vi har lyckats så bra som vi har gjort. Det är deras brinnande entusiasm som motiverar oss att bygga bättre arbetslag, bättre företag och, i slutändan, bättre samhällen. Det är det som är vårt ultimata mål."

OtterBox har cirka 650 anställda över hela världen. LifeProof har cirka 250 anställda som nu ingår i OtterBox-familjen, men som inom den närmaste framtiden kommer att sitta kvar i San Diego.

OtterBox har varit ett familjeägt företag sedan 1998. Avtalets villkor och ekonomiska detaljer är sekretessbelagda.

Om LifeProof:

San Diego-företaget LifeProof formger, tillverkar och marknadsför eleganta och funktionella skyddsfodral för smartmobiler och surfplattor. LifeProof bygger på idén om att du tryggt ska kunna använda din mobila enhet i alla miljöer och erbjuder därför fodral som skyddar mot vatten, smuts, snö, stötar och alla vardagens små olyckor. LifeProof ser till att du kan använda din mobila enhet varje dag, överallt, i alla syften och utan att oroa dig.

Mer information finns på lifeproof.com.

OtterBox grundades 1998 och tillverkar idag högteknologiska tillbehör till smartphones, surfplattor och mobila enheter. Alla världens ledande mobiltelefontillverkare, big box retailers och trådlösa tjänsteleverantörer värdesätter sitt partnerskap med OtterBox, eftersom detta har visat sig öka försäljningen och stärka deras eget varumärkeskapital. OtterBox lägger enorma resurser på att skapa en god kundrelation genom att erbjuda förstklassig kundservice, enastående produktkvalitet och återkommande undersökningar för att förstå kundernas krav, behov och förväntningar.

OtterBox har vid fem tillfällen stått med på "Inc. 500"-listan över USA:s snabbast växande privata företag. Otterbox har också återfunnits bland topp 10 i Forbes Magazine Americas lista över de mest lovande företagen, samt i Fortune Magazines årliga lista över bra företag att arbeta i. Företaget har en omsättning på flera miljoner dollar. Det globala huvudkontoret ligger i Fort Collins, Colorado. Övriga kontor ligger i Boston, i San Diego, i Cork på Irland och i Hong Kong.

OtterBox är världens bäst säljande fodral för smartphones* och erbjuder ett omfattande utbud av skärmskydd, fodral och andra tillbehör anpassade efter olika livsstilar.

Mer information finns på otterbox.com. We’ve Got Technology Covered.

Obs:

*Källa: NPD Group/Retail Tracking Service/November 2010–december 2012

©2013 Otter Products, LLC. Alla rättigheter förbehållna. OtterBox och alla OtterBox logotyper, varumärken och symboler tillhör Otter Products, LLC. Alla andra logotyper, varumärken och symboler tillhör deras respektive ägare.