OtterBox trappar upp jakten på piratkopior

CORK, Irland. – OtterBox, USA:s och Kanadas ledande fodraltillverkare för smartphones, fortsätter kampen mot stöld av immateriella rättigheter.1 Under de senaste sex månaderna har Otterbox, med hjälp av polis och myndigheter, genomfört razzior i 162 butiker världen över och konfiskerat cirka 30 000 förfalskade fodral.

"Förfalskade produkter är tillverkade av sämre material och håller inte den höga nivå på teknik, skydd och hållbarhet som våra kunder förväntar sig", säger OtterBox vd och koncernchef Brian Thomas. "Vi är noga med att skydda vårt varumärke för att kunna säkerställa att våra kunder alltid får den höga kvalitet som de förväntar sig av OtterBox".

Varje gång en ny produkt lanseras lämnar Otterbox in en ansökan om varumärkesskydd till nästan alla länder som kan komma att importera produkten. OtterBox har för närvarande över 287 registrerade varumärken i 49 länder och i EU, samt ett stort antal ärenden som är under behandling runtom i världen.

Jakten på piratkopierade OtterBox-produkter börjar med ett tips om en möjlig förfalskad produkt. Omedelbart därefter inleds en undersökning. Så snart man har kunnat bekräfta fallet vidtas juridiska åtgärder. Dessa kan resultera i häktning, böter eller fängelse. Hittills har OtterBox kunnat undanröja över 39 000 enskilda fall av förfalskade OtterBox-produkter, som har saluförts på nätet till ett uppskattat försäljningsvärde av 1 miljon euro.

Mer information om OtterBox finns på otterbox.com. Vill du rapportera möjliga piratkopior eller lära dig mer om hur man skiljer mellan äkta och förfalskade OtterBox-produkter? Gå till "Rapportera piratkopior" på otterbox.com.

OtterBox®grundades 1998 och tillverkade från början ett sortiment av vattentäta boxar. Sedan dess har företaget utvecklats till global ledare inom skydd för mobila enheter, med världens bäst säljande fodral för smartphones.2Företagets breda utbud av skyddslösningar för handhållen teknik skyddar, ansluter och möjliggör en mobil värld.  Otterbox har vid sex olika tillfällen funnits med på listan Inc. 5000 som rankar världens snabbast växande privata företag i USA. Företaget har också fått erkännande av Forbes Magazine på deras lista "USA:s mest lovande företag".  Otterbox har sitt huvudkontor i Fort Collins i Colorado. Övriga kontor ligger i Boston, San Diego, Cork på Irland och i Hong Kong.

Mer information finns på otterbox.ie. We’ve Got Technology Covered.

OBS!

1Ledande fodraltillverkare källa: NPD Group/U.S. Consumer Tracking Service, januari 2011–december 2013

2Mest sålda smartphonefodral källa: NPD Group/Retail Tracking Service: Cell Phone Device Protection/Units Sold – januari 2012–december 2013

©2014 Otter Products, LLC. Alla rättigheter förbehållna. Namnet OtterBox och alla OtterBox logotyper, varumärken och symboler tillhör Otter Products, LLC. Alla andra logotyper, varumärken och symboler tillhör respektive ägare.

Taggar: