OtterBox visar upp sitt nya eleganta mobilskydd Symmetry på MWC

OtterBox – den ledande skaltillverkaren för smartphones – lanserar det helt nya Symmetry Series-skalet på Mobile World Congress i Barcelona. Symmetry Series är det första mobilskalet på marknaden som kombinerar ett ordentligt skydd för telefonen med snygg, samtida design.

Symmetry Series-skalet är resultatet av mer än ett års designarbete, tester och nytänkande, och skiljer sig från alla tidigare OtterBox-skal.

De unika tillverkningsmaterialen gör skalet till det mest slimmade och stöttåliga i sin klass. Det slimmade, snygga smartphone-skalet har en unibody-design som gör det enkelt att sätta på och ta av.  Skalet har två lager, med dels ett invändigt dämpningsmaterial i syntetiskt gummi med bikakestruktur som dämpar effekten av fall och stötar, dels en yttre, hård och skraptålig struktur som också gör att skalet lätt glider i och ur fickan. En upphöjd, fasad gummikant ger dessutom extra skydd åt pekskärmen.

Det eleganta Symmetry Series-skalet erbjuder full åtkomst till smartphonens alla knappar och funktioner. I kombination med OtterBox Clearly Protected-skärmskydd – Clean, Vibrant eller Privacy – ger det en optimal, ström­linjeformad skyddslösning.

– Vi är mycket glada över den positiva respons vi har fått för denna produkt, säger Steve Daverio, som är OtterBox vd för Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA). Inom OtterBox arbetar vi för att skapa värde för våra partners genom att förse dem med de mest innovativa skyddslösningarna.  Vi är mycket glada över att kunna erbjuda det här skalet till alla våra stora återförsäljningspartner inom EMEA.

Skalet finns i en mängd olika färger och grafiska mönster och passar till Apple iPhone 5/5s, iPhone 5c och Samsung GALAXY S 4. Det kommer att kosta från 349 kronor, inkl moms.

Symmetry Series kommer att kunna köpas på Kjell & Co, Media Markt, Phonehouse och Teknikmagasinets butiker över hela landet.

-----

Fotnot:  Symmetry Series erbjuder extra skydd mot stötar och skakningar men INTE mot vatten.

Bilder finns att ladda ner från http://news.cision.com/se/otterbox

Se också film om Symmetry Series på YouTube här

Presskontakt:
Katriona O'Mahony                                    Annelie Olsson Larsson, WISE Communications
+353-21-4910235                                     070-823 49 99
katriona.omahony@otterbox.ie                annelie@wisecomm.se

OtterBox grundades 1998 och tillverkade från början ett sortiment av vattentäta boxar. Sedan dess har företaget utvecklats till en global ledare inom skydd för mobila enheter, med världens bäst säljande skal för smartphones. Företagets breda utbud av skyddslösningar för handhållen teknik skyddar, ansluter och möjliggör en mobil värld. OtterBox har vid sex olika tillfällen funnits med på Inc. 5000-listan, som rankar världens snabbast växande privata företag i USA. Företaget har också fått erkännande av Forbes Magazine på deras lista "USA:s mest lovande företag".  OtterBox har sitt huvudkontor i Fort Collins i Colorado. Övriga kontor ligger i Boston, San Diego, Cork på Irland och i Hong Kong. Mer information finns på otterbox.com

Taggar:

Snabbfakta

Otterbox Symmetry Series är de första snygga mobilskalen som också skyddar smartphonen riktigt bra