• OtterBox/

Pålitligt skydd för Apples senaste innovationer: OtterBox-fodral för iPad Mini med Retina-skärm och för iPad Air

Cork, Irland. – För snart fyra år sedan revolutionerade Apple®mobilbranschen genom att lansera den första iPad®. Idag har denna förstklassiga och mycket populära surfplatta sålt i över 170 miljoner exemplar. OtterBox® är stolta över att kunna erbjuda tillförlitliga skyddslösningar för dessa innovativa enheter i form av Defender Series®-fodral för iPad® mini med Retina®-skärm och för iPad Air (kommer snart).

Defender Series-fodral för iPad mini med Retina-skärm går nu att förbeställa i svart. Fodralen börjar skickas ut fr.o.m. 31 oktober. Inom kort finns även skyddsfilmen Clearly Protected™tillgänglig för dessa nya surfplattor.

"Apples utbud av surfplattor fortsätter att förändra sättet som människor över hela världen kommunicerar med varandra," säger OtterBox vd Brian Thomas. "När OtterBox designar för Apples nya iPad, strävar vi efter att komplettera surfplattornas avsikt och funktionalitet, samt se till att de skyddas från yttre skada. Med våra marknadsledande fodral kan kunder känna sig trygga i att deras surfplattor kan tas med och användas nästan överallt."

Defender Series-fodralen består av ett inbyggt skärmskydd, ett polykarbonatskal och ett stötdämpande hölje som skyddar mot repor, damm och fallskador. Ett löstagbart lock skyddar Retina-skärmen när du inte använder surfplattan och kan även användas som stativ när du skriver eller tittar på film.*

Defender Series-fodralet för iPad mini med Retina-skärm är även kompatibelt med iPad mini.

Skyddsfilmen Clearly Protected erbjuder ett så gott som osynligt skydd mot repor, skav och stötar. Clearly Protected Vibrant (kommer snart) bevarar skärmens skärpa och färger på iPad mini med Retina-display och på iPad Air.

Mer information om OtterBox och fodral för iPad Air och iPad mini finns på otterbox.com.

OtterBox® började med något så enkelt som en låda. Företaget grundades 1998 med ett sortiment av oförstörbara och vattentäta boxar. I dag är OtterBox världens bäst säljande fodral för smartphones och erbjuder ett omfattande utbud av skärmskydd och andra enhetsförbättrande tillbehör som kompletterar olika livsstilar.**

OtterBox starka relationer med ledande mobiltelefontillverkare, återförsäljare och leverantörer av trådlösa tjänster erbjuder ett oöverträffat värde, en kundservice i världsklass och ett fortsatt engagemang för produktkvalitet av högsta klass.

OtterBox har vid sex tillfällen funnits med på listan Inc. 5000 som rankar världens snabbast växande privata företag i USA. Företaget har också fått erkännande av Forbes Magazine på deras lista "USA:s mest lovande företag", samt har vid flera tillfällen tilldelats utmärkelsen Great Place to Work® i FORTUNE Magazines årliga undersökning över de bästa arbetsplatserna. Det familjeägda, privata företaget har sitt huvudkontor i Fort Collins i Colorado. Övriga kontor ligger i Boston, San Diego, Cork på Irland och i Hong Kong.

Mer information finns på otterbox.com. We’ve Got Technology Covered.

OBS!

* Defender Series skyddar mot stötar, skakningar och fallskador men INTE mot vatten.

** Källa: The NPD Group/Retail Tracking Service/november 2010–juni 2013

©2013 Otter Products, LLC. Alla rättigheter förbehållna.

OtterBox namn och varumärken tillhör Otter Products, LLC, registrerat i USA och andra länder. Alla andra varumärken tillhör respektive ägare.

Taggar: